تربیت دانش آموزان متدین و انقلابی اولویت اصلی مسئولان آموزش و پرورش باشد

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید برای تربیت دانش آموزان انقلابی و متدین از تمام امکانات موجود استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ارومیه، «حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی» امروز(15شهریور) در آیین بازگشایی مدارس آذربایجان‌غربی در جمع دانش‌آموزان مدرسه شهید مصلی‌نژاد ارومیه، گفت: پرورش از اصلی ترین اهداف نظام آموزشی است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: دانش آموزان، دانشمندان و علمای آینده هستند پس باید علاوه بر آموزش به پرورش سالم و انقلابی آنها نیز به درستی پرداخته شود.

 

وی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی یکی از مهمترین کارها در جامعه امروز است، تصریح کرد: معلمی شغل انبیاست چرا که در تربیت انسان بی واسطه دخیل است.

 

این مسئول اضافه کرد: در دین اسلام شغل معلمی از بالاترین جایگاه ها برخوردار است.

 

قریشی خاطرنشان کرد: در این برهه حساس زمانی که دشمن باور ها و اعتقادات جوانان را هدف قرار داده است، باید بر پرورش دانش آموزان مجاهد، آگاه و انقلابی متمرکز شویم.

 

امام جمعه ارومیه با اشاره به تکریم جایگاه معلم در جامعه، گفت: سرخلقت هستی مساله تعلیم و تربیت بوده و محور این موضوع معلمان هستند.

 

وی ادامه داد: انسانی که به درستی پرورش نیافته باشد به یک انسان بی هدف تبدیل می شود که هیچ سودی برای جامعه و خودش نخواهد داشت.

 

این مسئول در خاتمه تاکید کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تربیت دانش‌آموزان متفکر، عامل و مجاهد، متدین و اندیشمند به رفع مشکلات اساسی جامعه کمک شایانی می کند.

 

 

کد خبر 968096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha