اخلاق تبلیغ دین منتشر می‌شود

کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت علیهم‌السلام» نوشته حجت‌الاسلام مهدی احمدپور به زودی روانه بازار نشر می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه، یکی از آثار پژوهشکده اخلاق و معنویت با عنوان «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت علیهم‌السلام» به زودی از چاپ خارج می شود.

 

بنابر این گزارش، یکی دیگر از پروژه‌های تکمیل‌شده و آماده چاپ پژوهشکده اخلاق و معنویت، با عنوان «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت علیهم‌السلام»، تالیف حجت‌الاسلام مهدی احمدپور به زودی چاپ و منتشر می‌شود.

 

این اثر، پژوهشی از نوع کیفی است که در آن، اطلاعات گردآوری شده از راه‌های تجربه، مشاهده و عمدتاً مطالعۀ منابع دینی، با استفاده از روشهای توصیفی و تحلیلی، پردازش و جمعبندی شده است.

 

گفتنی است که در زمینۀ استخراج نحوۀ تبلیغ دین با استفاده از آموزه های اهل بیت(ع)، کتاب ها و مقالات متعدد و ارزشمندی نگاشته شده، ولی ویژگی ها و وجه تمایز اثر در این است که:

 

اولاً: درس های مربوط به نحوۀ مطلوب تبلیغ دین را از منظر اخلاقی مورد بررسی قرار داده است؛

 

ثانیاً: تنها به ذکر اصول اخلاقی تبلیغ دین اکتفا نکرده؛ بلکه نمونههای عملی درسهای اخلاقی مزبور را نیز در هر مورد از منابع تاریخ و سیرۀ حضرات معصومین علیهم‌السلام استخراج کرده و در معرض دید خوانندگان محترم قرار داده است؛

 

ثالثاً: به هدف کاربردی‌کردن نتایج به‌دست‌آمده برای مبلّغان امروزی و با الهام از مباحث جدید اخلاق کاربردی ـ علاوه بر ذکر اصول اخلاقی تبلیغ دین و ذکر نمونههای عملی آنها که در زمان اهل بیت تحقق یافته ـ به دنبال ذکر جزئیات و تطبیق آن کلیات بر مصادیق امروزی آنها (و اصطلاحاً ارائۀ کدهای اخلاقی تبلیغ دین) هم بوده است.

این کتاب بعد از پیش‌گفتار و مقدمه در هفت فصل سامان یافته که عبارتند از:

فصل اول: کلیات و اهمیت و ضرورت پرداختن به موضوع؛

فصل دوم: جایگاه تبلیغ دین در فرهنگ اسلامی؛

فصل سوم: جایگاه اخلاق در تبلیغ دین؛

فصل چهارم: اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام در عرصۀ حیات شخصی؛

فصل پنجم: اخلاق تبلیغ دین در آموزه‌های اهل بیت علیهم‌السلام در عرصۀ حیات اجتماعی؛

و در انتها نیز جمع‌بندی و نتیجه‌گیری ارائه شده است.

کتاب «اخلاق تبلیغ دین؛ منشور اخلاقی مبلّغان در سیره اهل بیت (ع)» در حدود ۲۲۵ صفحه و با قطع رقعی، به همت مرکز چاپ و نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، به زودی چاپ و روانۀ بازار نشر می شود.

کد خبر 968116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha