انجام روزانه یک هزار و ۸۰۰ سفر با دوچرخه های «بیدود» در شهر شیراز

دهقانی گفت: بررسی آمار نشان می دهد از اواخر آذر ۹۸ تا اوایل شهریور ۹۹، حدود ۱۹۶هزار و ۴۰۹ سفر با دوچرخه های «بیدود» در شهر شیراز به انجام رسیده که معادل یک هزار و ۸۰۰ سفر به طور متوسط در روز است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سولماز دهقانی»، امروز (شنبه 15 شهریور) در بازدید از مرکز مانیتورینگ «بیدود» با حضور معاون حمل‌ و نقل و ترافیک شهردار شیراز و رئیس پلیس راهور فارس گفت: خوشبختانه با اجرای طرح دوچرخه های «بیدود» در شهر شیراز شاهد فرهنگ سازی مطلوبی در این زمینه هستیم و استقبال شهروندان چشمگیر بوده است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: از زیرساخت هایی که برای این دوچرخه ها ایجاد شده است می توان برای کسب عنوان شهر ملی «دوچرخه» نیز استفاده مطلوبی به عمل آورد.

وی اضافه کرد: بررسی آمار نشان می دهد از اواخر آذر 98 تا اوایل شهریور 99، حدود 196هزار و 409 سفر با دوچرخه های «بیدود» در شهر شیراز به انجام رسیده که معادل یک هزار و 800 سفر به طور متوسط در روز است.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارتی شورای اسلامی شهر شیراز اعلام کرد: این دوچرخه ها در ایمنی حمل ‌و نقل مسافر درون شهری شیراز نقش موثری داشته اند.

وی ادامه داد: حدود سه ماه دیگر امکان دریافت اپلیکیشن دوچرخه‌های اشتراکی برای کاربران IOS نیز امکان پذیر خواهد شد و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در حفظ پاکیزگی هوای شیراز به عنوان کلانشهری با هوای پاک نقش موثری دارد.   

کد خبر 968208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha