صهیونیست ها، سه نگهبان مسجدالاقصی را بازداشت کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی دو نگهبان مرد و یک نگهبان زن را در مسجد «قبه الصخره» بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آرتی»، خبرگزاری «وفا» در فلسطنی اشغالی گزارش داد: نظامیان رژیم صهیونیستی سه نگهبان مسجدالاقصی را در داخل «قبه الصخره» مسجدالاقصی بازداشت کردند.

 

این خبرگزاری به نقل از منابع محلی فلسطین نوشت: نظامیان صهیونیستی به سه نگهبان «عمران اشهب»، «عماد عابدین» و خانم «هبه سرحان» حمله کردند.

 

این منابع افزودند: در ابتدا خانم هبه سرحان، نگهبان مسجدالاقصی که مانع ورود تعدادی از سربازان صهیونیستی از باب الجنه به مسجد «قبه الصخره» شده بود، بازداشت شد، سپس دو نگهبان دیگر نیز بازداشت شدند.

 

نظامیان رژیم صهیونیستی به هدف دور کردن نگهبانان از مسجدالاقصی و تامین امنیت شهرک نشینان در حمله به این مسجد، نگهبانان را بازداشت کرده و از آنان تعهد می گیرند تا مدتی حق ورود به مسجدالاقصی را ندارند.

 

اخیرا نیز تعدادی نگهبان از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند و حق خروج از منزل را ندارند.

 

قبه الصخره، یکی از قدیمی ‌ترین و مهم ‌ترین آثار معماری اسلامی بعد از مسجدالاقصی در بیت‌المقدس است که در دوره خلافت عبدالملک بن مروان خلیفه اموی بنا شده است.

 

این مسجد تقدس خاصی نزد مسلمانان دارد. همچنین یکی از قدیمی ‌ترین نمونه‌های هنر معماری ارزشمند تمدن اسلامی است. بیشتر مردم گمان می‌ کنند که مسجدالاقصی همان «قبه الصخره» است.

کد خبر 968316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha