مساجد مرکز ترویج سبک زندگی دینی و مقابله با نفوذ فرهنگی دشمنان هستند/ از ظرفیت عظیم مسجدی‌ها غافلیم

حجت‌الاسلام عبدوس مساجد را مرکز ترویج سبک زندگی دینی دانست و گفت:عملکرد عالی مساجد در مقابله با شیوع ویروس کرونا نشان دهنده ظرفیت عظیم این خانه های خدا در جهان معاصر و با تمام‌ پیشرفت های علمی و فناوری اش است.

حجت الاسلام «محمد عبدوس» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مساجد مرکز ترویج سبک زندگی دینی هستند، اظهار کرد: گسترش این سبک از زندگی بهترین روش مقابله با آسیب های اجتماعی و نفوذ فرهنگی دشمنان است؛ آسیب هایی که از دغدغه های جدی مقام‌ معظم رهبری است.

 

این خطیب دینی افزود: وقتی در جامعه اسلامی، آسیب هایی همچون حاشیه نشینی و طلاق، جزو دغدغه های جدی رهبر آن است باید بررسی کرد آیا مساجد در مرکز توجه مردم و مسئولان هستند یا خیر؟ که اگر چنین باشد باید بررسی کرد آیا این مساجد، کارکردهای اصلی خود را انجام می دهند یا خیر؟ وضعیت فعلی جامعه ما نشان می دهد که مساجد محل حضور اقشار خاصی است و برخی از کارکردهای آن به ویژه در زمینه اجتماعی، مغفول مانده است.

 

وی اضافه کرد: آنچه کاملا روشن است اینکه مردم و مسئولان از ظرفیت عظیم مسجدی ها غافل هستند و ما مبلغان نیز به درستی نتوانسته ایم نقش این خانه های خدا در مهندسی فرهنگی و اجتماعی جامعه را به درستی برای مردم و مسئولان بازگو کنیم.

 

عبدوس ادامه داد: البته بخشی از مشکل هم به غفلت رسانه ها برمی گردد که نتوانسته اند نقش و جایگاه بی نظیر مساجد را از زوایای مختلف برای مردم تبیین کنند و به نمایش بگذارند، همین موضوع موجب شده، توجه بسیاری از افراد به نقش و کارکرد عبادی مساجد معطوف شود و سایر کارکردهای آن در حاشیه بماند.

 

وی گفت: وقتی مسجد مرکز حکومت پیامبر اسلام (ص) و امیرالمومنین (ع) بود و مرکز تشکیل حکومت جهانی امام زمان (عج) خواهد بود، بنابراین نمی توان نقش و کارکرد آن را به سطح عبادات محدود کرد زیرا حکومت داری صرفا با اقامه نماز و گرفتن روزه و انجام‌ حج ممکن نیست بلکه نیازمند تدبیر امور در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر مبنای معارف اسلامی است.

 

این خطیب دینی در پایان تاکید کرد: عملکرد عالی مساجد در مقابله با شیوع ویروس کرونا نشان دهنده ظرفیت عظیم این خانه های خدا در جهان معاصر و با تمام‌ پیشرفت های علمی و فناوری اش است، هرچند نگاه برخی از مسئولان به این موضوع، مقطعی است و به همین دلیل مساجد از مدیریت فرهنگی جامعه، تقریبا کنار گذاشته شده اند.

کد خبر 968341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha