پویش پاکسازی گسترده بین‌الحرمین در کربلای معلی

این پویش شامل فضای بین‌الحرمین، قسمت‌های سایه‌بان و تمام قسمت‌های این مکان مطهر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، کارکنان بخش بین‌ الحرمین ، پس از پایان مراسم روز سیزدهم محرم الحرام (موسوم به مراسم بنی اسد) پویش نظافت گسترده‌ای را آغاز کردند. این پویش شامل فضای بین‌الحرمین، قسمت‌های سایه‌بان و تمام قسمت‌های این مکان مطهر می‌شود.

 

سید نافع الموسوی، رئیس این بخش به شبکه جهانی الکفیل اظهار داشت: «کارکنان ما، پیش از آغاز ماه محرم الحرام، کار نظافت، ضدعفونی و پاکسازی گسترده‌ای را آغاز کردند و این اقدامات تا روز دهم ماه محرم ادامه داشت. به گونه‌ای فرش قرمزی که برای تعیین مسیر عزاداران در بین‌الحرمین گسترده شده بود، جمع‌آوری شد. نهایتا این پویش با پویش دیگری که پس از اجرای مراسم بنی اسد انجام گرفت، به پایان رسید. مراسم عزاداری قبیله بنی‌اسد، بعد از مراسم عزاداری "رکضه طویریج" بزرگترین مراسم عزاداری عراق به شمار می‌آید. کارکنان بخش ما توانستند در زمان محدودی، فضای بین‌الحرمین و محیط پیرامون آن را به حالت معمول خود برگردانند.»

 

الموسوی افزود: "پویش نظافت که کارکنان واحد نظافت این بخش در آن مشارکت داشتند، شامل فضای بین‌الحرمین، به علاوه‌ی سایبان‌ها، آبخوری‌ها، دیوارها و باغچه‌ها می‌شد. در این پویش مواد ضدعفونی و پاک کننده‌ی توصیه شده توسط نهادهای بهداشتی مورد استفاده قرار گرفت."

 

شایان ذکر است که کارکنان خدماتی آستان قدس عباسی، پس از پایان مراسم زیارتی بزرگ چند روز گذشته، پویش‌های نظافتی گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا اماکن پیرامونی حرمین شریف را همانند سابق و حتی بیش از گذشته، زیبا و باشکوه سازند. این اقدام، بخشی از برنامه‌های خدماتی است که بعد از هر مراسم انجام می‌شود.

کد خبر 968406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha