تقویت چهارچوب های ایرانی-اسلامی خانواده در طرح «خانواده متعالی» استان فارس

آیت الله دژکام گفت: ضرورت دارد تا در حوزه خانواده کارهای بیشتری انجام شود زیرا از نظر سنت های رایج در فرهنگ و کشورمان چهارچوب های شناخته شده ایرانی-اسلامی داریم که باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (یکشنبه 16 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تاکید بر جایگاه خانواده گفت: ضرورت دارد تا در حوزه خانواده کارهای بیشتری انجام شود زیرا از نظر سنت های رایج در فرهنگ و کشورمان چهارچوب های شناخته شده ایرانی-اسلامی داریم که باید تقویت شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: باید با انجام تحقیق و پژوهش موثر در حوزه خانواده، چهارچوب های جدیدی تعریف کنیم و در جامعه جا بیندازیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: وضعیت جامعه کنونی ما به شکلی است که به شکل قبل نیستیم و آنطور که تمایل داریم نیز نشده ایم و این نیاز به اجرای طرح های کارآمد و پژوهشی در حوزه خانواده دارد.

وی با اشاره به طرح «خانواده متعالی» به عنوان طرحی که در سال آتی در فارس اجرا خواهد شد، عنوان کرد: مدیریت اجرای این طرح استانداری فارس است که دستگاه های ذیربط را با یکدیگر هماهنگ کرده و به آنها مسئولیت می سپارد.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر استانداری در راس اجرا قرار داشته باشد در اجرای این طرح موفقیت حاصل خواهد شد و لازم است تا با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارائه تمدن نوین و جامعه پردازی، سازمان ها در حیطه مسئولیت خود عمل کنند اما هر کجا لازم است برای پیشبرد امور به یکدیگر کمک کنند.

وی تصریح کرد: لازم است تا در این طرح به اجرای اقدامات تبلیغی و ترویجی توجه ویژه شده و با اعمال خلاقیت به تولید محتوایی موثر پرداخته شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) تاکید کرد: برای اثرگذاری مطلوب این طرح باید نظر کارشناسان حوزه، دانشگاه، جامعه شناسی و ... در کنار هم گذاشته شده و یک اشتراک زمینه ای ایجاد شود.

کد خبر 968448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha