اجرای طرح «خانواده متعالی» در فارس به مدت پنج سال

دستغیب گفت: طرح «خانواده متعالی» در فارس به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و جامعه هدف آن تمامی خانواده های شهری و روستایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سیده معصومه دستغیب»، امروز (یکشنبه 16 شهریور) در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: طرح «خانواده متعالی» در فارس به مدت پنج سال اجرا خواهد شد و جامعه هدف آن تمامی خانواده های شهری و روستایی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس افزود: این طرح شامل 10 برنامه مقدماتی، 50 برنامه آموزشی پژوهشی و 50 برنامه حمایتی است که هفت هدف اصلی را در خانواده در نظر دارد.

وی اضافه کرد: پشتوانه قانونی این طرح، مبانی دین مبین اسلام و تاکیدات آن بر نهاد خانواده، اهداف و اصول تشکیل خانواده و ... است و به تشریح نقش خانواده سالم در نشاط اجتماعی، کاهش طلاق ها و موارد دیگر می پردازد.

دستغیب با اشاره به عوامل آسیب زای خانواده بیان کرد: فقدان مهارت، کمرنگ شدن ایمان، تاثیر آسیب های نو پدید در خانواده و ... از این موارد است و برای رفع این مشکلات، سازمان ها در حوزه خانواده نباید به صورت مقطعی عمل کنند.

وی اعلام کرد: در اجرای طرح «خانواده متعالی»، سازمان های مردم نهاد و دستگاه های استان فارس نقش بسزائی دارند و این طرح در سه مرحله بسترسازی اجتماعی، اقدامات آموزشی و پیشگیرانه و پروژه های حمایتی آماده اجرا شده است.

کد خبر 968513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha