غالب برنامه های آموزشی حوزه خواهران در سامانه برخط مدرس ارائه خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور از آمادگی ۵۰۰ مدرسه در سراسر کشور برای آغاز سال تحصیلی جدید خبرداد و گفت: غالب برنامه های آموزشی حوزه خواهران در سامانه برخط مدرس ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالکریم بهجت پور» پیش از ظهر امروز(یکشنبه 16 شهریور) در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: ما امروز آغازسال تحصیلی را در 500 مرکز علمی تربیتی حوزه در سراسر کشور و جامعه الزهرا(س) در قم اعلام می‌ کنیم و انشاءالله در مجموع فعالیت های حوزه، در سطح دو که یک رشته است و در سطح سه که 16 رشته تحصیلی است و در سطح چهار که 5 رشته تحصیلی است آغاز خواهد شد.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: مستحضر هستید که ما از بهمن ماه سال گذشته وارد شرایطی شدیم که این شرایط به گونه ای رقم خورد که نظام آموزش در فضای مجازی و به شکل غیر حضوری منتقل شد و فرزندان شما در حوزه های علمیه، اساتید محترم، کادر مدارس استان و همکاران شما در ستادهای مرکزی به سرعت تلاش کردند تا حوزه علمیه از مسیر درس و بحث فاصله نگیرد.

 

وی در ادامه عنوان کرد: سال قبل با مشارکت 97 درصدی اساتید و رساندن 100 درصد سرفصل ها در زمان مناسب، امتحانات برگزار شد و الحمدلله با زیرساخت های مناسبی که در مرکز فناوری مرکز مدیریت بود، توانستیم دوره ای ارزشمند پر از تجربه رقم بزنیم که امیدواریم از این تجربه استفاده کنیم و تدابیری که عزیزان برای امسال در نظر گرفته اند، نیز به نحو شایسته ای به نتیجه برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با اشاره به این که امسال در حوزه علمیه ثبت نام و پذیرش ها، شش درصد بیشتر از سال گذشته شده است، گفت: این نشان می‌ دهد که فرزندان شما در حوزه های علمیه می‌ توانند در شرایط کرونایی نیز از درس و بحث و علم استفاده کنند؛ بنابراین آمار ما نسبت به سال قبل نه تنها کمتر نشد بلکه در مواردی وضعیت بهتری داشتیم و برای امسال با مشورت های فراوانی که صورت گرفت، تدابیری آرام بخش برای تحصیل طلاب عزیز و حضور اساتید محترم در نظر گرفته ایم.

 

وی بیان داشت: بنا را بر این گذاشته ایم که نظام آموزشی ما ترکیبی باشد به این معنا که بخش قابل توجهی از برنامه های درسی ما به صورت غیر حضوری و مجازی در سامانه آنلاین «مدرس» شکل بگیرد، به گونه ای که طلاب بتوانند در این سامانه ارتباط طرفینی با استاد داشته باشند؛ تا کنون 91 درصد از کادر مدارس سطح کشور نسبت به این سامانه توجیه شده اند و 85 درصد اساتید سطح کشور در آمادگی مناسبی هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بخشی از دروس هم به صورت حضوری برگزار می‌ شود، برای مواردی که شرایط تغییر می‌ کند باز پیش بینی شده است که همان بخش حضوری هم به صورت موقت تبدیل به برنامه برخط شود و برای طلابی که دارای فضای اینترنت مناسب یا دارای پهنای باند مناسب نیستند تدابیری تکمیلی در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان این که برای ورود به سال تحصیلی جدید وضعیت مناسبی داریم، گفت: دو هفته تعیین شده است که در این دو هفته وضعیت آموزشی، نوع درس های برخط و حضوری بررسی می‌شود و در ادامه پیشنهاداتی که به دست ما می رسد، جمع بندی و تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت و مدیران استانی در 28 استان نیز باید دقیقا به بخش نامه های ارسالی عمل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: در طول مدت اخیر باز برای این که دختران ما در سطح کشور از نظر تحصیلی مسائلشان به نحو شایسته ای انجام بشود، تلاش شده است تا ظرفیت های مرکز مدیریت برای کوشش مناسب وضعیت تحصیلی، پژوهشی و تربیتی خواهران سامان پیدا کند.

 

وی یادآور شد: مرکز مشاوره های پژوهشی در قم دایر شده است و در نظام آموزشی نیز با تدبیر شورای سیاستگذاری و تصویب 20 واحد اقتضائی برای نیازهای محیطی در نظر گرفته شده است؛ همچنین تلاش شده در هر مدرسه ای گروهی علمی از اساتید ارزشمند را داشته باشیم که تدابیر انتخاب استاد ومسائل آموزشی را داشته باشیم و انشاءالله در دوره جدید بتوانیم خدمات بهتری ارائه کنیم.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر این که مدیران استانی و اساتید حتما باید طلاب در ارتباط باشند، گفت: باید به گونه ای رفتار شود که طلاب به خوبی احساس کنند در فضای تعلیم و تربیت حضور دارند حتی اگر لازم شد، به مشاوره های تخصصی در حوزه های اخلاقی، تربیتی ارجاع بدهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: دختران ما اطمینان خاطر داشته باشند که تمام تلاشی که در بین خادمان شما در مرکز مدیریت اتفاق می‌ افتد برای این است که در همه ابعاد آموزشی، پژوهشی و تربیتی راهگشا و رفع موانع کنیم و زمینه را برای رشد کریمانه خواهرانمان در سراسر کشور آماده کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ذائقه ما تلخ است که دوباره نشریه ای در سوئد و فرانسه در توهین به پیامبر گرامی اسلام(ص) پیش قدم شدند و همچنین پدیده قرآن سوزی در سوئد اتفاق افتاد که باید آن را محکوم کنیم البته طبق صریح آیات قرآن تا زمانی که نام قرآن شنیده شود توهین به پیامبر تمام شدنی نیست و به رغم خواب آشفته اینها بی تردید، قرآن جهانی خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اینها نشان می‌ دهد که آزادی وقتی در دست انسان تربیت ناشده قرار بگیرد به سمت آزادی های حیوانی و جنسی و رفتارهای ناشایست اخلاقی کشیده می‌ شود و اولین جایی که انسان های منحرف به سمت آن نشانه می‌ روند، جریان دین و ارزش های معنوی است.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: افتخار بکنید در خطی هستید که افراد در مسیر جهنم و شیطان اولین حرکتشان در مقابله با شما است و اگر در این مسیر سیلی می‌ خوریم و توهین می‌ شنویم قبلا بزرگان ما نیز این مسائل را دیده اند و این مسأله برای ما یک افتخار محسوب می‌ شود.

کد خبر 968519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha