۸۲ میلیارد تومان برای مقابله با بیابانزایی هزینه شد/ بحران گرد و غبار بیخ گوش خراسان جنوبی

نصرآبادی، خراسان جنوبی را استانی بحرانی به لحاظ گرد و غبار ذکر کرد و گفت: تاکنون ۸۲ میلیارد تومان برای مقابله با بیابانزایی هزینه شده است.

«علیرضا نصرآبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: پنج میلیون و 400 وسعت بیابانی خراسان جنوبی است که سه میلیون و 400 تحت تاثیر فرسایش بادی است و حدود ۲ میلیون هکتار هم کانون بحرانی بادی داریم.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان از وجود 28 کانون بحرانی در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: با توجه به مطالعات اخیر این کانون ها به 35 کانون افزایش یافته است، همچنین یک میلیون 700هکتار مطالعات داشته ایم و یک میلیون و 100 هکتار هم هلالی آبگیر، بذرکاری، نهالکاری، جنگل کاری و مدیریت جنگل های دست کاشت برای بیانزدایی انجام شده است.

 

نصرآبادی شاخص ترین فعالیت منابع طبیعی استان در سال مالی 98 و 99؛ را اجرای 45 هزار هکتار پروژه بیانزدایی با اعتبار 82 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: استان خراسان جنوبی دومین استانی بیابانی کشور و جزو پنج استان بحران و درگیر با گرد و غبار است که برای جلوگیری از بحران های جدی تر در این استان 840 هزار هکتار جنگل های دست کاشت برای مقابله با بیانزایی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: اگر روند کمک های صندوق توسعه ملی افزایش یابد، کانون های بحرانی گرد و غبار افزایش نمی یابد ولی اگر اعتبارات کم شود کانون های نیز افزایش و بحران به وجود خواهد آمد چراکه اقلیم جهان در حال گرم تر شدن هست.

کد خبر 968565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha