اختیارات شهرداران مناطق در جذب بودجه غیر نقد افزایش یابد

هاشمی گفت: بررسی سه ساله عملکرد شهرداری تهران بیانگر این است که شهرداری در جذب بودجه غیر نقد موفق عمل نکرده است و باید اختیارات شهرداران مناطق در جذب بودجه غیر نقد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: محسن هاشمی در پایان جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه هم اندیشی صبح امروز در خصوص هفته تهران صحبت شد و هفته تهران از ۱۵ مهر ماه آغاز می‌شود و بحث برنامه ریزی شهرداری برای این روز و تهران ۱۴۰۰ مطرح شد و شهرداری برنامه‌های خود را اعلام کرد و اعضای شورای شهر نیز نظرات کارشناسی خود را در این خصوص اعلام کردند.

رییس شورای شهر تهران افزود: امروز گزارش مالی شهرداری تهران از سوی خزانه شورا قرائت شد که بیانگر این بود که شهرداری تهران در جذب بودجه غیر نقد موفق نیست و اعضای شورای شهر نیز نگرانی‌های خود را در این خصوص اعلام کردند ولی این مسئله مشکل سه ساله شهرداری است.

وی بابیان اینکه در گذشته اگر پیمانکار از شهرداری منطقه طلبکار بود یک ملک با قیمت کارشناسی تهاتر می‌شد. افزود: ولی در حال حاضر طی ابلاغیه‌ای اعلام شده که واگذاری املاک تنها با برگزاری مزایده امکان پذیر است و طلبکار شهرداری نیز باید وارد مزایده شود که این مسئله سبب شده تا شهرداران مناطق یا نتوانند کارهایشان را به خوبی انجام دهند یا نمی‌توانند بدهی‌شان را پرداخت کنند، که به نظر می‌رسد که شورای شهر باید ورود کرده و با حفظ شرایط، اختیارات شهرداران مناطق را بالا ببرد.

کد خبر 968568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha