جذب ۵۰۰ طلبه جدید خواهر در مازندران

حجت الاسلام قائمی از جذب ۵۰۰ طلبه جدید در مقاطع مختلف در سال تحصیلی جدید در سطح مدارس علمیه خواهران استان مازندران خبر داد و گفت: این طلاب سرمایه‌هایی برای جامعه انسانی هستند و باید دغدغه‌مند انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمد جواد قائمی» عصر روز گذشته(۱۶شهریور) در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس علمیه خواهران مازندران در تنکابن بیان کرد: همه می‌دانیم که در آموزه‌های دین اسلام بحث مکتب تشیع نه تنها راه شناخت را نبست بلکه اولین هدف خود را بر پایه علم‌آموزی قرار داده است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تصریح کرد: در حوزه بسط علم به‌خصوص علم الهی نه تنها محدودیتی نیست بلکه تمامی موانع زمانی و مکانی را برداشته است و به همین دلیل شعار از مهد الی لهد را مطرح می کند. همچنین هیچ محدودیت جنسی قائل نشده است.

 

حجت الاسلام قائمی با اشاره به آیات قرآن، خاطرنشان کرد: قلم باید ما را به ربانی شدن بکشاند. هدف در حوزه‌های علمیه باید این باشد که یک طلبه ربانی دارای سیر و سلوک اولیای الهی پرورش بدهیم، ما در حوزه علمیه چنین طلابی را باید در مدارس آماده کنیم تا جامعه انسانی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: سرلوحه کار ما باید تربیت طلبه در حد گام دوم انقلاب اسلامی باشد در این خصوص از همه مدیران مدارس حوزه می‌خواهم بیانیه گام دوم را الگوی کاری در حوزه‌های مختلف قرار دهند، طلبه باید دغدغه‌مند انقلاب باشند به‌طوری که براساس تعبیر مقام معظم رهبری حوزه باید بماند تا انقلاب بماند‌.

 

وی با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه علمیه خواهران در استان مازندران، بیان کرد: ما در مازندران با بهره‌مندی از ۲۲ مدرسه با سه سطح ۳و۲و۴ در مقاطع کارشناسی،  کارشناسی ارشد و دکتری، بهره‌مندی از ۵ رشته، ۳۲۴ استاد رسمی و مجوزدار،  ۷۴ تشکل پژوهشی،۴۰ تشکل فرهنگی و هزار و ۹۱۹ پژوهشگر توانسته این ۶ هزار طلبه خواهر متعلم و درس آموخته این مکتب به انقلاب تقدیم کنیم.

 

حجت الاسلام قائمی اعلام کرد: از این ۶ هزار طلبه تعداد ۳ هزار نفر همچنان مشغول ادامه تحصیل هستند.

 

وی با بیان اینکه امسال حدود ۵۰۰ طلبه در مقاطع مختلف جذب شدند، اظهار کرد: در سطح استان ۳۳ فرهیخته و پژوهشگر، ۸۶۳ پژوهشگر در حوزه فرهنگی ۴۰۰ وبلاگ‌نویس، هزار و ۱۷۹ خواهر جهادی، ۲۷۹ مربی در طرح امین و ۶۹۴ مربی در حلقات صالحین سپاه فعالیت دارند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: این طلاب سرمایه‌هایی برای جامعه انسانی هستند، معتقدم حوزه علمیه باید فراتر از کوچه و خیابان هدف‌گذاری کند باید جامعه انسانی را ببیند، جامعه انسانی امروز تشنه اهل بیت است،  معرفت وجود دارد که عرفان های کاذب سر درآوردند.

 

این مسوول متذکر شد: در حوزه علمیه مازندران، دارای هزار و ۵۹۰ مبلغ هستیم که ۱۰۰ پایان نامه دفاع شده، ۲۰ پایان نامه در حال دفاع و ۹۰ پایان نامه در حال تدوین داریم که گامی در جهت  ترویج اسلام ناب محمدی است.

کد خبر 968675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha