تحصیل ۸۰۰ دانش آموز در مدارس عشایری همدان

فتاحی گفت: تعداد ۸۰۰ دانش آموز دختر و پسر در سال تحصیلی جاری در کلاس های درس سیار مدارس عشایری استان همدان مشغول تحصیل هستند.

«حمیدرضا فتاحی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: کلاس‌های درس سیار عشایری با اولویت تأمین سلامت دانش آموزان و معلمان با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی از ۱۵ شهریور همانند سایر مدارس فعالیت خود را آغاز کرده اند.

 

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان افزود:  تعداد 800 دانش آموز دختر و پسر در قالب  ۵۰ کلاس درس سیار در مدارس عشایری استان همدان در سال تحصیلی جدید مشغول به تحصیل هستند.

 

وی  با بیان اینکه تعداد 500 نفر معلم در مدارس عشایری استان به دانش آموزان علم می آمورند، اظهار داشت: علاوه بر معلمان عشایری استان همدان، هر سال تعداد ۱۵ نفر از معلمان عشایری خوزستان برای پوشش تحصیلی دانش آموزان عشایری این استان اعزام می‌شوند.

 

وی بیان کرد: در مدارس عشایری فقط یک کلاس درس  در مقطع راهنمایی داریم و مابقی کلاس ها در مقطع دوره ابتدایی است.

 

فتاحی گفت: توجه به دانش آموزان محروم و عشایری از اهداف مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که توسط اداره کل آموزش و پرورش استان به صورت جدی در حال پیگیری است.

 

سرپرست معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان همدان در مورد تجهیز مدارس عشایری استان بیان کرد:  مدارس عشایری استان با اعتباری به ارزش بیش از 220 میلیون ریال به وسایلی از جمله اقلام بهداشتی، لوازم التحریر و ... تجهیز شدند.

کد خبر 968864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha