مسجد «تورین»، نماد وحدت میان گروه های مختلف مسلمان در ایتالیا

مسجد «تورین» دومین مسجد رسمی «ایتالیا» پس از مسجد «رم» است که در سال ۲۰۱۲ میلادی افتتاح شد.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «تورین» همان مرکز اسلامی مسلمانان در شهر «تورین» ایتالیا است.

 

مسجد «تورین» دومین مسجد رسمی «ایتالیا» پس از مسجد «رم» است که در سال 2012 میلادی افتتاح شد.

 

این مسجد که 17 سال پس از بزرگ ترین مسجد ایتالیا یعنی مسجد «رم» ساخته شد با استقبال گسترده شهروندان مسلمان در این کشور مواجه شد.

 

 

 

مسجد «تورین» که در نتیجه تلاش های بی وقفه مسلمانان این شهر به عنوان دومین مسجد به رسمیت شناخته شده  از سوی دولت ایتالیا ساخته شد فعالیت های بسیاری برای ایجاد وحدت میان گروه های مختلف مسلمان انجام داده است.

 

به همین دلیل مسلمانان از این مسجد به عنوان نماد وحدت یاد می کنند و بسیاری از برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود را در این مکان برگزار می کنند.

 

 

 

مسجد «تورین» علاوه بر مکانی برای عبادت محلی برای جمع شدن اعضای جامعه اسلامی به منظور گفتگو درباره مسائل روز مسلمانان و چالش هایی است که پیروان اسلام در این کشور و در سراسر جهان با آنها مواجه هستند.

 

مسجد «تورین» علاوه بر ایجاد وحدت میان مسلمانان نقش بسزایی را نیز در دعوت غیر مسلمانان به دین اسلام از سال 2012 تا کنون ایفا کرده است.

 

 

 

این مسجد برنامه های متعددی را برای آشنایی غیر مسلمانان شهر «تورین» با ارزش های دین اسلام برگزار کرده است.

 

تورین شهری در شمال غربی ایتالیا و مرکز استان پیه مونته و نیز مرکز شهرستان تورینو است.

 

 

 

تورین نخستین پایتخت ایتالیا در فاصله سال های 1861 تا 1865 ، به لحاظ جمعیتی چهارمین و به لحاظ اقتصادی سومین شهر مهم ایتالیاست.

 

اهمیت شهر «تورین» موجب شده است تا مسجد این شهر هم از اهمیت زیادی میان شهروندان مسلمان و غیر مسلمانان ایتالیایی برخودار شود و تعداد زیادی برای بازدید از این مسجد به این مکان عبادی مراجعه کنند.

 

کد خبر 968947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha