دفاع مقدس افتخاری ماندگار برای کشور است

سلامی دفاع مقدس را یک اثر و افتخار ماندگار برای کشور و مایه فخر و مباهات برای امت عنوان کردوگفت: خدمت به ایثارگران و رزمندگان فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» در نشست کارگروه ایثارگران و پیشکسوتان، ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس استان سمنان خدمت به ایثارگران و رزمندگان را فرصتی مناسب برای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  دانست وگفت: قرار است در هفته دفاع مقدس ۹۹ از ۳۰ هزار رزمنده استان تجلیل شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان با اشاره به اینکه تجلیل رزمندگان در قالب طرح بزرگ کشوری تقدیر از یک میلیون رزمنده کشور در دفاع مقدس است  اظهارداشت:  میزان سهمیه در نظر گرفته شده برای استان سمنان ۳۰ هزار نفر است و امیدواریم در برگزاری این رویداد معنوی همه دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، حوزه‌های علمیه و … با ما همراه باشند.

 

وی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان نیز خبر داد و افزود: این نمایشگاه یکی از برنامه‌های شاخص چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان است که در حاشیه آئین تقدیر از رزمندگان برگزار خواهد شد.

 

سلامی بیان کرد: برای برگزاری هر چه بهتر تجلیل از رزمندگان و نمایشگاه دفاع مقدس قرار است هر مسجد فعال و شاخص در سطح استان یک همایش تجلیل و سرکشی از ۹ هزار رزمنده را در دستور کار خود قرار دهند همچنین ۴۰ دستگاه اجرایی سمنان هر دستگاه یک همایش تجلیل و سرکشی از پنج هزار رزمنده، ۱۰ یگان نیروهای مسلح در استان هر مجموعه یک همایش رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از سه هزار و ۵۰۰ رزمنده، جهاد کشاورزی در هر شهرستان یک همایش تجلیل از رزمندگان و سرکشی از سه هزار رزمنده و همچنین هشت مراسم محوری در هشت شهرستان با تقدیر از رزمندگان در روز ۳۱ شهریور ماه، برگزار شود.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: این مراسم با محوریت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در روز آغاز سالگرد دفاع مقدس برگزار و تجلیل از رزمندگان، شهرستان‌ها با مدیریت فرمانداران به تعداد سه هزار نفر در دستور کار قرار می‌گیرد همچنین مقرر شده است تا آموزش و پرورش در هر شهرستان یک همایش تجلیل و سرکشی از ۲۹۰ نفر از رزمندگان مجموعاً تقدیر یک هزار و ۶۰۰ رزمنده را نیز بر عهده داشته باشد همچنین دانشگاه‌های استان سمنان نیز هر دانشگاه یک مراسم تجلیل و سرکشی ۲۰ رزمنده دفاع مقدس در مجموع یک هزار و ۵۰۰ نفر را بر عهده خواهد داشت و به همین ترتیب رسالت تقدیر از تجلیل از رزمندگان بین ادارات و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تقسیم شده تا شاهد تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده استان در حرکتی عظیم و بزرگ باشیم.

 

وی با بیان اینکه تعاون کار رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، علوم پزشکی، تشکل‌های بانوان، ان جی اوها، شهرداری‌ها و… نیز در این کار بزرگ سهیم هستند، گفت: این نهادها نیز هر کدام تعدادی رزمنده را مورد تجلیل قرار می‌دهند تا در مجمع به عدد ۳۰ هزار رزمنده سهمیه استان سمنان برسیم.

 

سلامی گفت: دفاع مقدس، جهاد فی سبیل الله بود و پس از واقعه عاشورا باب شهادت را به روی جمع مشتاقان باز کرد و جنگ هشت ساله تحمیلی ما یک جهاد مقدس بود و از مقدسات هم دفاع کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان افزود: رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس قبل از اینکه به سلاح، تجهیز، امکانات اتکا داشته باشیم به پیروی محض از امام و ولایت اعتقاد داشتیم.

 

وی تصریح کرد: یکی از مفاهیم ارزشی که در دوران دفاع مقدس به طور جدی مطرح بود روحیه ایثار و فداکاری است و مردم از همه اقشار در جبهه حضور پیدا کردند و مردم با همه وجود در دوران دفاع مقدس فداکاری می‌کردند.

 

سلامی با بیان اینکه ما باید از روحیه ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس درس بگیریم، افزود: روحیه ایثار، گذشت، سلحشوری، شجاعت  جزء ارزش‌های مهم انسانی و الهی است که رزمندگان ما آن را در جبهه‌های جنگ به خوبی در نظر داشتند و به جهانیان نشان دادند که با ایثار و گذشت می‌توان با دشمنان مقابله کرد.

 

وی افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس در واقع فرصتی برای بازخوانی و ترویج ارزش‌های دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت  و انتقال آن به نسل جوان است.

 

کد خبر 968954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha