کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای  در گیلان

صفاری از کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان سوانح جاده‌ای گیلان در پنج ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: ۳۱ نفر کمتر از پنج ماه اول سال گذشته در تصادفات برون شهری جان باختند.

«جاور صفاری» در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبستان با بیان اینکه امروزه موضوع ترافیک، از مهمترین موضوعات کشوری محسوب می‌شود، اظهارداشت: هدف پلیس راه، انضباط ترافیکی و برنامه‌ ريزی برای روانسازی و تسهیل در عبور و مرور جاده‌ای است.


رییس پليس راه گیلان با اشاره به اينكه بهترين راه برای پيشگيری از بروز سوانح ناگوار ترافيكی، آموزش رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي است افزود: اگر آموزش از دوران كودكی آغاز شود در آينده شاهد بسياری از مشكلات در بحث حوادث دلخراش ترافيكی نخواهيم بود.


وی ارزیابی رفتار افرادی که از وسيله نقليه استفاده می‌کنند را برای پيشگيری از مشکلات اجتماعی ناشی از وجود و استفاده از وسايل نقليه مناسب دانست و خاطرنشان كرد: امروزه ارزيابی رفتار رانندگان در جهت ارتقاء فرهنگ رانندگی سرلوحه کار در پليس راه قرار گرفته‌ است.

 

صفاری با اشاره به اينكه رانندگی با سرعت غیرمجاز و نامطمئن حوادث شدیدی مانند واژگونی را در پی دارد اذعان داشت: کاهش تصادفات یک بسته ترکیبی شامل مهندسی ترافیک، آموزش، فرهنگ سازی و اجرای مقررات بوده و هر یک دارای اهمیت ویژه‌ای‌ است.


وی از کاهش ۱۵ درصدی جانباختگان تصادفات برون شهری در پنج ماه اول سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در پنج ماه اول سال جاری، جانباختگان تصادفات در گیلان ۳۱ نفر کمتر از پنج ماه اول سال گذشته بوده که این امر حاصل تلاش و کوشش همه جانبه تمامی کارکنان پلیس راه است.


رییس پلیس راه استان در پایان با توجه به شيوع ويروس كرونا خاطرنشان کرد: شهروندان در راستای جلوگيری از شيوع ويروس كرونا پیام‌های بهداشتی مبنی بر عدم خارج شدن از خانه را جدی گرفته و از سفرهای غيرضروری جدا خودداری كنند.

کد خبر 968986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha