دستگیری شکارچیان غیر مجاز پرندگان وحشی در جیرفت

مطهره قریشی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در پایش ۲ روزه حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی این شهرستان در بخش اسفندقه موفق به دستگیری ۲ شکارچی غیر مجاز شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، «مطهره قریشی» گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در پایش ۲ روزه حین گشت زنی در مناطق و عرصه های طبیعی این شهرستان در بخش اسفندقه موفق به دستگیری ۲ شکارچی غیر مجاز شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت افزود: از یک نفر از این شکارچیان یک قطعه تیهو به همراه یک قبضه اسلحه شکار تک لول و مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.

وی بیان کرد: یک شکارچی دیگر نیز خوشبختانه قبل از ارتکاب جرم در شکارگاه با یک قبضه اسلحه تک لول دستگیر شده و از صید و شکار غیرمجاز جلوگیری به عمل آمد و مراتب پس از تشکیل ۲ پرونده جداگانه برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شد.

قریشی ابراز کرد: اگر چه این موارد در دادگاه رسیدگی و متخلفان ناگزیر به پرداخت خسارت هستند اما ضرر و زیان ناشی از خسارات وارده ناشی از صید و شکار به محیط زیست به هیچ وجه قابل جبران نیست.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان جیرفت در خاتمه تاکید کرد: از مردم و طبیعت گردان تقاضا می شود برای پیشگیری از این حوادث در صورت مشاهده هرگونه ردی از شکارچیان حتما مراتب را به یگان حفاظت محیط زیست جیرفت اطلاع دهند تا موضوع در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 969066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha