مراکز نیکوکاری مساجد به ۳۰۰ مورد افزایش می‌یابد

ولیئی با اشاره به فعالیت مراکز نیکوکاری در جوار مساجد به منظور خدمت رسانی به نیازمندان، گفت: در تلاش هستیم این مراکز را به ۳۰۰ مورد افزایش دهیم. البته مساجد باید ظرفیت و امکانات این کار را داشته باشند و هیئت‌امنا نیز همراه شوند.

«محسن ولیئی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به افزایش مراکز نیکوکاری جوار مساجد تهران به 300 مرکز، اظهار کرد: مراکز نیکوکاری به همت بسیج، گروه های جهادی، ائمه جماعات مساجد به منظور حمایت و پشتیبانی از نیازمندان محله برپا شده اند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان کرد: سال گذشته 150 مرکز نیکوکاری در جوار مساجد فعالیت خود را آغاز کردند که این مراکز به کمک معتمدان محلات و امامان جماعت مساجد و با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) در محورهای کمک رسانی به نیازمندان، تامین جهیزیه جوانان در شرف ازدواج بی بضاعت، کمک های دارویی و درمان بیماران فعالیت دارند و تلاش ما در این راستا است که این مراکز را در مناطق کم برخوردار گسترش دهیم.

 

وی با اشاره به اهداف راه اندازی مراکز نیکوکاری گفت: احیا و تقویت کارکردهای مترتب بر مسجد تراز نظام اسلامی در عرصه اجتماعی به عنوان پایگاه احسان و نیکوکاری، فرهنگ سازی در خصوص اهتمام مردم در پرداخت وجوهات شرعی واجب و مستحب از قبیل نذورات، صدقات، قربانی و مناسبت های خاص در جهت رفع حوائج نیازمندان محلی از اهداف ایجاد این مراکز است.

 

ولیئی با اشاره به شرایطی که مساجد برای ایجاد مراکز نیکوکاری داشته اند، ابراز کرد: بنابر دستورالعمل ایجاد مراکز نیکوکاری، ضرورت دارد مساجد ظرفیت و امکانات جانبی و فیزیکی برای ایجاد این مراکز را داشته باشند و هیئت امنای مسجد علاقه مند و داوطلب برای ایجاد این مراکز باشند.

 

معاون اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطر نشان کرد: تلاش ما در این راستا است که افراد محله خود نقششان را برای کمک رسانی به نیازمندان محله ایفا کنند و ما یک پایگاه و واسطه برای این کار خیر باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 969079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha