پیش‌بینی شبکه صهیونیستی از روابط منامه و تل آویو

یک شبکه رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که به زودی توافقنامه عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، شبکه 12 عبری زبان رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «یوسی کوهن» رئیس کل موساد با مقامات ارشد بحرین برای اعلام توافقنامه عادی سازی بین دو طرف در تماس است.

 

این شبکه گزارش داد: بحرین یکی از کشورهایی است که برای امضای توافقنامه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در صف قرار دارد. این مسئله نشان می دهد که واشنگتن در تلاش های انجام شده برای دستیابی به توافقنامه بین دو طرف مشارکت داشته  است.

 

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا و «جرد کوشنر» مشاور ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در هفته های اخیر به طور جداگانه به منامه پایتخت بحرین سفر کردند و با مسئولان این کشور گفتگو کردند.

 

«ایلی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیمه ماه گذشته پیش بینی کرده بود که بحرین و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و آفریقا از امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تقلید می کنند.

 

بحرین در سپتامبر گذشته به امارات اجازه داد تا می تواند در پروازهای تجاری با رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور استفاده کند.

 

در همین حال، رسانه های بحرین اعلام کردند: اتحادیه عرب درخواست فلسطین برای برگزاری نشست فوق العاده به منظور مخالفت با عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را نپذیرفته بود، زیرا منامه نسبت به برگزاری نشست فوق العاده اعتراض کرده بود.

 

امارات پس از مصر و اردن سومین کشور عربی است که با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار می کند.

 

کد خبر 969126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha