شهرهای شیروان و گرمه به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافت

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، از راهیابی شهرهای شیروان و گرمه به مرحله نهایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر خبر داد.

«ابوالحسن حیدری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: از مجموع ۳۶۷  شهر مشارکت کننده در طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر»، 129 شهر به مرحله نهایی این طرح راه یافتند که در حوزه تجسمی، شهر گرمه در بین ۲۲ شهر نهایی و شهر شیروان در حوزه موسیقی بین ۱۷ شهر نهایی، رقابت و داوری می شود.

 

سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در خصوص طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر» توضیح داد: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها است.

 

وی افزود: این طرح با محوریت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با مشارکت نهادها و دستگاه‌های فعال فرهنگی و هنری در حوزه شهری از جمله سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و کمیسیون ملی یونسکو در حال اجراست.

 

حیدری خاطرنشان کرد: 129 شهر در 9 حوزه موضوعی موسیقی، ادبیات، صنایع دستی و سنتی، چاپ و بسته بندی، مد و لباس، سینما، هنرهای تجسمی، رسانه و مطبوعات و هنرهای نمایشی با هم رقابت می کنند.

 

گفتنی است؛ در مرحله نهایی طرح «شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر»17  شهر در حوزه موضوعی موسیقی، 27 شهر در حوزه موضوعی ادبیات، 18 شهر در حوزه موضوعی صنایع‌دستی و سنتی، سه شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی، هشت شهر در حوزه موضوعی مد و لباس،10 شهر در حوزه موضوعی سینما، 22 شهر در حوزه موضوعی هنرهای تجسمی، چهار شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و 20 شهر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی حضور دارند.

 

 

کد خبر 969150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha