سوءاستفاده از کرونا برای تعطیلی مسجدالاقصی

شیخ عکرمه صبری مفتی اعظم قدس اقدام رژیم صهیونیستی برای بستن محوطه مسجدالاقصی را محکوم کرد .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، شیخ عکرمه صبری مفتی اعظم قدس اقدام رژیم صهیونیستی برای بستن محوطه مسجدالاقصی را محکوم کرد و گفت صهیونیستها از وضعیت کرونا سوءاستفاده می کنند و مسجد را به روی نمازگزاران می بندند.

 

صبری که هم اکنون ریاست شورای عالی اسلامی قدس اشغالی قدس را بر عهده دارد ، روز دوشنبه هشدار داد که مردم فلسطین و اداره اوقاف اسلامی در قدس اجازه تعطیلی را نمی دهند.

 

وی گفت: صهیونیستها همه گیری ویروس کرونا را بهانه ای برای تشدید اوضاع امنیتی بر مسجد و محوطه آن قرار داده اند.

 

وی با ابراز تاسف از اینکه مسجد دیگر در اولویت نیست و هیچ موضوعی در دستور کار اعراب و مسلمانان نیست ، گفت: قطب نمای آنها از بیت المقدس منحرف شده است.

 

نیروهای اسرائیلی در ماه آوریل به خانه شیخ صبری حمله کردند. واعظ الاقصی در آن زمان گفت: به اسرائیل اجازه داده نمی دهد از شیوع ویروس کرونا استفاده کند و تلاش کند محدودیت های جدیدی بر مسجد الاقصی اعمال کند.

 

طبق توافق نامه ای که پس از اشغال قدس از طرف اسرائیل در سال 1967 بین اسرائیل و دولت اردن امضا شد ، عبادت غیرمسلمانان در این محل ممنوع است. با این حال ، شهرک نشینان و قانونگذاران اسرائیلی غالباً توافق نامه را نقض می کنند ، به محوطه حمله می کنند و مراسم مذهبی خود را در آنجا اجرا می کنند.

کد خبر 969179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha