غرامت صهیونیستها از آمریکا برای رابطه با امارات

اسرائیل پس از آنکه نتوانست مانع فروش جنگنده های F-۳۵ ساخت آمریکا به امارات متحده عربی شود ، از ایالات متحده سلاح های پیشرفته برای حفظ برتری نظامی این رژیم به تل آویو تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، در گزارشی آمده است که اسرائیل پس از آنکه نتوانست مانع فروش جنگنده های F-35 ساخت آمریکا به امارات متحده عربی شود ، از ایالات متحده سلاح های پیشرفته برای حفظ برتری نظامی این رژیم به تل آویو تحویل دهد.

 

روزنامه یدیعوت آحارونوت روز یکشنبه گزارش داد که وزارت امور نظامی اسرائیل ممکن است از ایالات متحده بخواهد تا یک سال آینده سیستمهای تسلیحاتی پیشرفته را به این رژیم واگذار کند.

 

نیویورک تایمز در تاریخ 3 سپتامبر گزارش داد که بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل ، به طور خصوصی با برنامه دولت آمریکا برای فروش سلاح های پیشرفته ، به ویژه جنگنده های مخفی F-35 ساخت آمریکا به امارات متحده عربی مخالفت کرده است. نتانیاهو این گزارش را تکذیب کرد.

 

در 31 آگوست ، بنی گانتز ، وزیر امور نظامی اسرائیل گفت این رژیم با وجود توافق با امارات از آمریکا خواهد خواست تا برتری نظامی صهیونیستها را در منطقه حفظ کند.

 

وی گفت: ما همچنین با ایالات متحده معامله می کنیم ، و همچنین می توانیم سیستم عامل ها و سیستم های بیشتری بدست آوریم. این یک معامله یک طرفه نیست.

 

گانتز و مارك اسپر وزیر دفاع آمریكا در 4 سپتامبر تلفنی صحبت كردند و درباره توافق عادی سازی امارات بحث كردند.

 

اسرائیل و امارات در تاریخ 13 آگوست در توافقی که با میانجیگری دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا انجام شد ، به توافقی دست یافتند که منجر به عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک بین دو طرف خواهد شد.

 

این توافق موجب خشم در بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه های فلسطینی شد.

کد خبر 969248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha