بررسی موضوع «علم و پژوهش از منظر قرآن» در برنامه «مُهنّا»

ویژه‌برنامه «مُهنّا» شبکه رادیویی قرآن طی این هفته به موضوع «علم و پژوهش از منظر قرآن» می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ویژه‌برنامه «مُهنّا» شبکه رادیویی قرآن برنامه‌ای با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در رابطه با پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از قشر نوجوان و جوان جامعه در قالب آیتم‌های متنوع و جذاب و در عین حال همراه با فضایی شاد است.

 

همچنین، تمامی آیتم‌های این برنامه با صدای نوجوانان و جوانان قرآنی تولید و پخش می‌شود. برنامه «مهنا» طی روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۶:۲۵ به روی آنتن رادیو قرآن می‌رود.

 

در برنامه این هفته به موضوع «علم و پژوهش از منظر قرآن» مبتنی بر محتوای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شامل موضوعاتی همچون «دانش،‌ وسیله‌ عزت و قدرت یک کشور است»، «به سوءاستفاده از دانش مانند آنچه غرب کرد، توصیه نمی‌کنیم»، «هنوز از قلّه‌های دانش جهان بسیار عقبیم»؛ «باید به قلّه‌ها دست یابیم و با شتاب پیش می‌رویم ولی این شتاب باید سال‌ها با شدت بالا ادامه یابد تا آن عقب‌افتادگی جبران شود»، پرداخته خواهد شد.

 

حکایت‌خانه (شامل حکایت‌هایی براساس موضوع برنامه با اجرای بهار زهدی)، نمایش موضوعی (اجرای نمایش برمبنای موضوع برنامه)، جوانه‌ها (معرفی جوانه‌های قرآنی کشور که در این عرصه خوش درخشیده‌اند)، خبردار (تازه‌های خبر از گام دوم انقلاب و اقدامات صورت گرفته در این باره و پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری)، آلاچیق دوستان (گپ‌وگفت نوجوانان قرآنی پیرامون موضوع برنامه)، قصه‌های قرآنی (قصه‌خوانی از سوره‌های قرآن کریم)، کتابخون (معرفی کتاب براساس موضوع برنامه به‌ویژه کتاب‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مطالعه آن از سوی جوانان تأکید دارند)، لبخندستون (بخش طنز برنامه که از سوی یک راوی اجرا می‌شود)، مسابقه (مشارکت شنوندگان در معرفی کتاب‌های قرآنی حوزه نوجوان و معرفی بهترین کتابی که مطالعه کرده‌اند) و به سوی روشنایی (اجرای یک سرفصل از بیانیه گام دوم انقلاب که از سوی گوینده خوانده می‌شود)، از جمله آیتم‌های مختلف این برنامه قرآنی هستند.

 

گفت‌و‌گو با چهره‌های معروف سینما و تلویزیون براساس موضوع برنامه و نیز اطلاع‌رسانی از میزان انس ایشان با قرآن نیز از جمله بخش‌هایی است که در برنامه «مهنا» اجرا می‌شود. همچنین مخاطبین این برنامه از جدیدترین اجراهای تواشیح و هم‌خوانی (گروه بین‌المللی محراب) و فواصل شاد نیز بهره می‌برند.

 

برنامه «مهنا» کاری از گروه اطلاع‌رسانی شبکه رادیویی قرآن است که به تهیه‌کنندگی و سردبیری زهرا خردمند نیک، مجری کارشناسی آلاء خامه‌یار، بازیگری امیر ادیب‌جم، نویسندگی نرگس فتحی و فاطمه اعتمادی و نریتوری سینا هوشمندی‌نژاد، امیررضا افتخاری، روایتگری بهار زهدی، روایت‌ بخش کتاب از سوی فاطمه خزاعی و شیدا نامور و گزارشگری زهرا چمن‌مطلق و پرهام اروانه به روی آنتن این شبکه رادیویی می‌‌رود.

کد خبر 969260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha