کشف و ضبط ۱۶۰۰کیلوگرم مواد غذایی فاسد در شهرستان دهلران

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران گفت: با بررسی و بازدید کارشناسان این شبکه از ابتدای سال تاکنون یک هزار و ۶۶۲کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد کشف و ضبط شد است.

«غلام رضا منصوری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: مواد کشف شده فاسد و غیرقابل مصرف شامل مواد غذایی، مواد لبنی و اقلام بهداشتی بودند و در راستای مقابله باکووید ۱۹تا کنون بیش از ۶ هزار و 995 مورد بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دهلران صورت گرفته است. 

 

وی افزود: در راستای ارتقای سلامت شهروندان و در ادامه تشدید بازرسی های سرزده از مراکز حساس تهیه و توزیع مواد غذایی 15مرکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به مراجع قضایی معرفی شده است.

 

منصوری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 296 واحد متخلف صنفی پلمپ و بیش از 200 مورد تذکر جهت رعایت پروتکل های بهداشتی به اصناف مختلف در سطح شهرستان داده شده است.

 

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دهلران افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و مشکل بهداشتی، موادغذایی مشکوک و فاسد در اماکن عمومی، رستوران ها، اغذیه فروشی و مراکز تهیه و توزیع غذا با شماره تلفن 190تماس و موارد را گزارش دهند تا بازرسان این شبکه در کوتاه ترین زمان ممکن بررسی های لازم را انجام دهند.

 

منصوری گفت: در راستای مقابله باکووید ۱۹ بیش از 62هزار نفر از شهروندان به صورت گروهی و فردی توسط مراقبین سلامت و بهورزان آموزش های لازم را دریافت کرده اند.

 

وی ابراز کرد: کارشناسان بهداشت  در راستای نظارت بر حسن اجرای دستورالعمل های بهداشتی بر اساس چک لیست وزارتی به صورت روزانه از مدارس سطح شهرستان و بازدید می کنند.

 

منصوری خاطرنشان کرد: از زمان آغاز بازگشایی مدارس تاکنون از 60 مدرسه روستایی و ۳۲مدرسه شهری بازدید شده است.

 

کد خبر 969307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha