راه حل رفع مشکلات اقتصادی حرکت به سمت جهش تولید است

حجت الاسلام امیدیان، با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور را نباید به تحولات خارجی گره زد، گفت: راه حل رفع مشکلات اقتصادی حرکت به سمت جهش تولید است.

حجت الاسلام «سعید امیدیان»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، به اهمیت پرداختن به اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، نباید اقتصاد را به تحولات خارجی پیوند زد.

 

مؤسس حوزه های علمیه نورآباد افزود: اینکه معیشت و آسایش مردم را به تحولات خارجی پیوند بزنیم وابستگی به دنبال دارد، استقلال را می کاهد قدرت ابتکار عمل را می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب عدم وابستگی است، اظهار داشت: اگر اقتصاد را به مذاکرات و ارتباطات خارجی پیوند بزنیم می تواند خطرناک باشد.

 

حجت الاسلام امیدیان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی در اهل مذاکره و برقراری ارتباط با دیگر کشورها جز چند کشوری مثل اسراییل و آمریکا بوده است، خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما اهل مذاکره هستیم، اما نباید اقتصاد را به خارج از کشور گره بزنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سند همکاری ۲۵ ساله با چین می تواند در اقتصاد کشور گره گشا باشد.

 

مؤسس حوزه های علمیه خواهران و برادران نورآباد با تأکید بر اینکه اقتصاد باید درون زا باشد، افزود: از دولت انتظار داریم در یک سال باقی مانده اولویت اول را در حل معیشت و تولید ملی بداند.

 

وی با تأکید بر اینکه دولت باید به دنبال سیاست جهش تولید باشد، خاطرنشان کرد: تکیه بر اقتصاد درون زا و پرهیز از خام فروشی، برطرف ساختن موانع تولید، اعتماد به جوانان و رونق تولیدات داخلی برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور ضروری است.

کد خبر 969361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha