۸۹۸ میلیون یورو، هزینه ساخت سومین مسجد بزرگ جهان در الجزایر

وزیر مالی الجزایر در جدیدترین گزارش های خود، هزینه حقیقی ساخت مسجد «اعظم الجزایر» سومین مسجد بزرگ جهان را ۸۹۸ میلیون یورو اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «رای الیوم»، «ایمن بن عبد الرحمن» وزیر مالی الجزایر اعلام کرد: هزینه ساخت مسجد اعظم الجزایر، 898 میلیون یورو شده است.

وی ضمن تکذیب ارقام سابقی که درباره ساخت این مسجد منتشر شده بود، گفت: هزینه حقیقی ساخت این مسجد 898 میلیون یورو معادل یک میلیارد و 62 میلیون دلار است.

 

وی افزود: از سال ها پیش درباره ساخت و هزینه آن در این کشور جدل های بسیاری روی داد که برخی آن را یک و نیم میلیارد دلار و برخی سه میلیارد دلار این رقم را اعلام کرده بودند.

 

بنابراین گزارش، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر در بیستم اگوست اعلام کرد که سومین مسجد بزرگ جهان در الجزایر اول نوامبر افتتاح می شود.

 

این مسجد در مساحت 200 هزار متر مربع بنا شده است و مناره آن حدود 265 متر ارتفاع دارد و این مسجد برای 120 هزار نمازگزار ظرفیت دارد.

 

ساخت این مسجد در سال 2012 میلادی آغاز شد و قرار بود زودتر از این زمان افتتاح شود که مشکلات عدیده مانع این کار شد.

 

این مسجد سه طبقه به مساحت 180 هزار متر مربع در زیر زمین دارد و پارکینگ آن برای بیش از 6 هزار خودرو ظرفیت دارد و دارای دو سالن کنفرانس به مساحت 16 هزار و 100 متر مربع است و یکی از سالن ها، یک هزار و 500 صندلی و دیگری 300 صندلی دارد.

 

کتابخانه این مسجد به دو هزار صندلی مجهز است و 21 هزار و 800 متر مربع مساحت دارد.

کد خبر 969408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha