تمدید مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره  «واگویه‌های جنوب»

دبیر نخستین جشنواره داستان‌های صوتی واگویه‌‌های جنوب از تمدید مهلت ارسال آثار به این جشنواره خبر داد و گفت: هنرمندان می‌توانند آثار خود را تا ۲۰ مهرماه سال جاری به جشنواره داستان صوتی کیش ارسال کنند.

«امین جوکار» ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۸ شهریور) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره صوتی کیش تحت عنوان «واگویه‌های جنوب» اظهار کرد: با توجه به اینکه برای شرکت در این رویداد نو، نیاز به سخت‌افزار بوده و تولید اثر برای ارسال به جشنواره کمی سخت‌تر از جشنواره‌های داستان مکتوب است، مهلت ارسال تا ۲۰ مهرماه سال جاری تمدید شد.

 

دبیر هنری نخستین جشنواره داستان‌های صوتی «واگویه‌های جنوب» با بیان اینکه امیدواریم این بدعت در برگزاری رویداد ادبی در آینده خروجی خوبی برای داستان ماندگار جنوب داشته باشد افزود: نمی‌توان از ادبیات داستانی جنوب و نام‌های بزرگ و ماندگار آن در تاریخ ادبیات ایران به سادگی گذشت و نخستین جشنواره داستان صوتی کیش شاید ادای دینی هر چند کوچک به تمام این بزرگان باشد.

 

وی از برگزاری جشنواره واگویه‌های جنوب به میزبانی مدیریت فرهنگی و آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد و اضافه کرد: آئین رونمایی از پوستر این جشنواره در جزیره کیش برگزار شد و فراخوان و نحوه شرکت در این رویداد هنری در وب سایت http://festival.kish.ir در دسترس است.

 

جوکار اضافه کرد: اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره داستان صوتی کیش عبارتند از غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان و منصور ضابطیان ورضا فیاضی هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: رئیس این جشنواره رضا اردلان، دبیر اجرایی بر عهده بابک عامل و همچنین هیات داوران نخستین جشنواره داستان صوتی کیش را منصور ضابطیان، رضا فیاضی و بنده تشکیل می‌دهند.

 

دبیر هنری نخستین جشنواره داستان‌های صوتی کیش، با اشاره به اینکه این جشنواره پذیرای داستان‌هایی با لهجه‌ استان‌های جنوبی شامل خوزستان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان است ابراز کرد: هر متقاضی حضور در این جشنواره می‌تواند سه اثر تولیدی صوتی را تا ۲۰ مهرماه امسال به دبیرخانه این رویداد ارسال کند.

 

وی ادامه داد: طبق اعلام دبیرخانه جشنواره، آئین اختتامیه این رویداد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در روز ۲۰ آذرماه سال جاری برگزار و از سه اثر برتر با اهدای تندیس، لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر می‌شود.

 

جوکار بر لزوم کشف و معرفی استعدادهای جدید داستان جنوب و حمایت از انتشار داستان‌های صوتی آنان تاکید کرد و گفت: نقش ادبیات داستانی جنوب، جریان‌سازی ادبی است لذا اهداف ما باید وجه تمییز صوتی بودن داستان‌ها و ایجاد لحظاتی خاطره‌ساز برای عموم شهروندان با روایت سنتی قصه‌ها را مدنظر قرار دهیم.

 

وی با تاکید بر اینکه برای شرکت در این جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد تصریح کرد: داستان‌های صوتی ارسال شده باید با فرمت‌ mp3 باشند؛ همچنین باید زمان هر داستان حداقل پنج دقیقه و حداکثر آن ۱۵ دقیقه باشد، استفاده از موسیقی‌ در متن روایت داستان قابل قبول است، همچنین استفاده از افکت‌های صوتی که صدای راوی را از شکل واقعی دور ‌کند، مجاز نیست و نویسنده و راوی داستان‌ها باید «یک نفر» باشند و راوی امکان روایت داستان شخص دیگری را ندارد.

 

دبیر هنری نخستین جشنواره داستان های صوتی «واگویه‌های جنوب» عنوان کرد: تمام حقوق مادی اثر برگزیده به جشنواره تعلق خواهد داشت و حقوق معنوی آن برای مولف و خالق اثر محفوظ است؛ راستی‌آزمایی تعلق اثر به فرد شرکت‌کننده انجام می‌شود و تبعات حقوقی عدم اصالتِ احتمالی، برعهده شرکت‌کننده در جشنواره خواهد بود.

 

وی به اهدای جوایز نفیس این جشنواره جنوبی کشور به برگزیدگان اشاره کرد و اذعان داشت: نفر اول تندیس، لوح تقدیر و ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم تندیس، لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال جایزه نقدی و در نهایت نفر سوم نیز لوح تقدیر و ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی را به خود اختصاص خواهند داد.

 

جوکار یاد آور شد: امیدوار هستیم با پشت سر گذاشتن این رویداد هنری در اولین گام، با کسب تجربه برای برگزاری آن با گستره جغرافیایی بزرگتر آمادگی کامل را پیدا کنیم.

 

کد خبر 969428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha