حکم ممنوعیت پخش صدای اذان از مدرسه اسلامی دوربان به دادگاه تجدید نظر می رود

وکلای مدرسه اسلامی «ساحل ايسيپينگو» كه دادگاه پس از شكايت همسایگان پخش صدای اذان را از آن ممنوع کرد در تلاش برای گرفتن حکم دادگاه تجدید نظر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « timeslive»، وکلای مدرسه اسلامی «ساحل ايسيپينگو» كه دادگاه پس از شكايت همسایگان پخش صدای اذان را از آن ممنوع کرد در تلاش برای گرفتن حکم دادگاه تجدید نظر هستند.

 

«سیدول منگادی»،قاضی دادگاه عالی دوربان ماه گذشته بر اساس شکایت اسلام هراسانه از سوی یکی از همسایگان حکم ممنوعیت پخش اذان از مدرسه اسلامی «تعلیم الدین» را صادر کرد.

 

این در حالی است که شورای دین شناسان مسلمان در آفریقای جنوبی حکم دادگاه عالی در مورد محدود كردن  صدای اذان در این مدرسه را  بیانگر نقض حقوق آزادی مذهبی در یک جامعه دانست.

 

وکلای مدرسه تعلیم الدین در تقاضانامه ای برای صدور حکم تجدید نظر در این زمینه نوشتند:قاضی منگادی به چند دلیل در صدور این حکم اشتباه کرده است و این مسئله باید از سوی دادگاه عالی تجدید نظر مورد بررسی دوباره قرار بگیرد.

 

وکلا در این باره گفتند: حکمی که دادگاه عالی در این زمینه صادر کرده است تضمین کننده آزادی برای به جای آوردن مناسک دینی نیست.

 

در این نامه آمده است: قاضی منگادی اشتباه کرده است.اذان بخشی از آزادی اجرای مناسک دین اسلام است و نباید به این شیوه مورد بی توجهی قرار بگیرد.

 

 شورای «جماعت العلما» در آفریقای جنوبی نیز با محکوم کردن این اقدام تاکید کرد که این حکم دادگاه نمونه بارز نقض آزادی بیان و نادیده گرفتن هویت اسلام و مسلمانان در آفریقای جنوبی است.

کد خبر 969440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha