شهیدان روح حیات بخش جامعه هستند/ ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان

یازدهمین هفته از طرح ملی سه شنبه های تکریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در منزل شهید «ناصر علوی فیلی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، بعداز ظهر امروز(۱۸ شهریور) در این مراسم، اظهار کرد: شهیدان در واقع خون حیات بخش جامعه هستند و در هر جامعه ای که خون شهیدان جریان داشته باشد، آن جامعه زنده، پویا و رو به تکامل است.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه در هرجایی که از نعمت شهیدان بی بهره باشد آن جامعه مستضعف و واگراست، اظهار کرد: فرزندان این شهید هم امروز الگو هستند و در عرصه های فرهنگی فعالیت می کنند و به واقع جای آن شهید بزرگوار را سبز کرده اند،

 

وی با بیان اینکه شهیدان دین بزرگی بر  گردن همه ما دارند، ابراز کرد: امنیت و آرامش جامعه به برکت خون شهیدان و جانبازی و ایثارگری رزمندگان دوران ۸ سال دفاع مقدس است و امروز وظیفه داریم که یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داشته و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان امروز جامعه منتقل کنیم.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: شهدا سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و حق سنگینی بر عهده ما دارند، این عزیزان برای پایداری و استقامت کشور فداکاری های بسیار انجام دادند که هرگز فراموش نمی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این مراسم با بیان اینکه طرح ملی سه شنبه های تکریم به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در راستای تکریم خانواده های معزز شهدا برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح با محوریت مساجد، کانون های فرهنگی و هنری، ائمه جمعه و جماعات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح کانون های مساجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» بیان اینکه دیدار با خانواده های شهدا زمینه ساز آشنایی هر چه بیشتر نسل جوان امروز و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد با سیره و زندگی شهدا و آرمان های این عزیزان است، گفت: شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره‌های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی از دیگر اهداف برگزاری طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان بیان کرد: این طرح در راستای تقویت سرمایه‌های اجتماعی، الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله به‌ویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه‌سازی و جریان سازی در عرصه‌های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب جوانان و نخبگان به مساجد اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این آیین معنوی به مناسبت چهلمین سالگرد دوران ۸ سال دفاع مقدس با دیدار و حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در منزل شهدای عزیز برگزار می شود، تصریح کرد: این برنامه از ۱۰ تیرماه سال جاری در استان ایلام آغاز شده است و  تا کنون ۱۱ هفته از این طرح در استان برگزار شده است.

 

«حیدر علوی فیلی» فرزند شهید در این مراسم با تقدیر از مسئولان اجرایی و فرهنگی در راستای تکریم از خانواده های معزز شهدا، اظهار کرد: شهید ناصر علوی فیلی در سوم مرداد همزمان با عید سعید قربان به شهادت رسیدند و این فیض بزرگی است که نصیب شهید بزرگوار شده است.

 

گفتنی است،  شهید «ناصر علوی فیلی» فرزند علی خان در سال 1342 در کشور عراق شهر بغداد به دنیا آمد، با بازگشت به ایران در شهرستان ملکشاهی سکونت گزید و با تلاش و جدیت زیاد تحصیلات خود را تا مقطه دیپلم ادامه داد.

 

با شروع جنگ تحمیلی به جبهه نبرد حق علیه باطل شتافت و به عنوان مسئول آموزش در تیپ حضرت حضرت امیر(ع) در منطقه صالح آباد خدمت می کرد تا اینکه در سومین روز از مرداد ماه 1367 در میدان نبرد در عملیات مرصاد بر اثر اصابت ترکش به ناحیه سر و گردن به مقام شهادت نائل آمد، مزار این شهید گرانقدر در بهشت رضا(ع) شهر ارکواز ملکشاهی واقع شده است.

 

 

 

 

کد خبر 969446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha