واگن های مترو نیازمند اورهال است

هاشمی با تاکید بر اینکه ۲۵ سال از عمر واگن های مترو تهران گذشته است، گفت: واگن های مترو تهران نیازمند اورهال شدن هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان: «محسن هاشمی» عصر امروز (سه شنبه ۱۸ شهریور) در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث خط ۱۰ و توسعه شمالی خط ۷ مترو که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، با تاکید بر اینکه با آمدن روحانی وی گفت دولت من دولت ریلی است ولی می بینیم که ۷ سال از عمر این دولت می گذرد، اما ریل گذاری مناسبی در این دولت انجام نشده است.

رییس شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: در تهران باید سالانه ۱۵ کیلومت ریل گذاری صورت می گرفت ولی ۵ کیلومتر ریل گذاری انجام شده است خاطر نشان کرد: در شهر تهران وضعیت ساخت اتوبان بهتر است، و باید ۴۳۰ کیلومتر اتوبان در تهران ساخته می‌شد اما ۵۰۰ کیلومتر اتوبان داریم و این نشان می‌دهدکه در یک برهه مدیریت شهری به سمت حمل و نقل خصوصی رفته است و این در حالی است که حمل و نقل ریلی و مترو آنقدر مزایا دارد که هیچ نکته منفی برای سرمایه گذاری ندارد.

هاشمی گفت: سال ۹۵ مصوب شد که دولت برای ساخت مترو به شهرداری کمک نماید ولی این امر اتفاق نیفتاده است و ما ۴ کارخانه واگن سازی داریم که با کمک دولت می توانیم بیکاری را از آنها دور کنیم اما ۴ سال است که این مصوبه اجرایی نشده است.

وی افزود: ۲۵ سال از عمر واگن های تهران می گذرد و باید این واکن ها اورهال شوند و اگر به همین رویه پیش رویم مترو تهران شکست می خورد، چرا که این واگن ها بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار کیلومتر کار کرده اند.

کد خبر 969472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha