ثبت بیش از ۵۰ میلیارد تومان وقف در مازندران طی یک ماه گذشته/ساخت ۱۷۶ مکان امام‌زاده و موقوفه به اتمام رسید

حجت‌الاسلام حیدری گفت: طی حدود یک ماه بیش از ۵۰ میلیارد تومان وقف در استان مازندران ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری جناسمی» امروز سه‌شنبه(۱۸ شهریور) در اجرای طرح شمیم حسینی در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در قرآن مومنانی که از مال خود می‌گذرند، همچون آنها که از جان خود می‌گذرند، مجاهد محسوب می‌شوند، به قدمت طولانی موقوفات در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در مازندران یک موقوفه در شهرستان قائمشهر دارای 700 سال سابقه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه با وجود هیاهو و هجمه معاندین علیه اوقاف سه هفته قبل بیش از 50 میلیارد تومان وقف در استان انجام شد، افزود: هفته گذشته نیز موقوفه‌ای به ارزش 10 میلیارد و 732 میلیون برای یتیم‌خانه‌ها و عاشقان امام حسین (ع) داشته‌ایم و بدانیم که مسائل مالی جامعه با احیای موقوفات قابل احصا است.

 

وی با بیان اینکه مازندران رتبه نخست تعداد رقبات در کشور را دارد، این امر را نمود دینداری و علوی بودن مردم استان دانست و گفت: همچنین مازندران با تعداد بیش از 14 هزار موقوفه رتبه سوم کشوری را دارد.

 

این مسئول یکی از وظایف سازمان اوقاف را ثبت مالکیت موقوفات برشمرد و با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 18 هزار ثبتی داشته‌اند، افزود: امسال نیز تا کنون حدود بیش از هزار سند رقبات ثبت شد.

 

حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه امسال، ساخت مکان تعداد 176 امام‌زاده و موقوفه به اتمام رسید، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در کشور شاهد نوسان شدید قیمت و قیمت‌های نجومی بوده‌ایم اما اینها موجب این نشده که مردم دلشان از حریم اهل بیت دور شود و روند ساخت‌وساز در دیگر اماکن در حال ساخت هم خوب است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اعلام اینکه خدمات اوقاف در بحث بهداشت و درمان در ایام کرونا نیز بی‌نظیر بوده است، به کار شبانه‌روزی 12 امام‌زاده در تولید ماسک اشاره کرد.

 

حجت الاسلام حیدری از خرید دستگاه سی.تی.اسکن، ام.آر.آی، آمبولانس، سردخانه، 9 دستگاه برای کودکان نارس، 6 دستگاه تنفس در ایام کرونا خبر داد.

 

کد خبر 969503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha