ادای احترام به مقام شامخ شهید آیت‌الله مدنی  فردا در همدان برگزار می شود

همزمان با سی و نهمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی جمعی مراسم ادای احترام به مقام شامخ دومین شهید محراب فردا صبح (۲۰ شهریور) در بیت ایشان جنب مدرسه آخوند ملاعلی معصومی همدانی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، همزمان با  سی و نهمین سالروز شهادت آیت‌الله مدنی با حضور جمعی از مدیران کل استان همدان، علما و اساتید حوزه علمیه با حضور در بیت دومین شهید محراب در شهر همدان به مقام شامخ وی ادای احترام کردند.

 

این مراسم فردا پنج شنبه (20 شهریور) ساعت  8 صبح در بیت شهید محراب آیت الله مدنی (ره) جنب مدرسه آخوند ملاعلی معصومی (ره) برگزار می شود.

 

همچنین مراسم دیگری  روز پنج شنبه همزمان با نماز مغرب و عشا در مسجد مهدیه همدان با سخنرانی حجت الاسلام احسان بی آزاد تهرانی برگزار می شود.

 

شهید «سید اسدالله مدنی» شخصیتی که از وی به عنوان نماد معنویت و اخلاص یاد می شود در تبعید به همدان به مقتدای مردم این شهر در به پیروزی رساندن انقلاب تبدیل شد که همواره در یاد مردم می ماند.

 

آیت‌الله مدنی در سال ۱۲۹۳ هجری شمسی در دهخوارقان (آذر شهر) دیده به جهان گشود و پس از آن که دوران کودکی را با رنج و زحمت و سختی به پایان رساند به قصد کسب علم و کمال به شهر قم عزیمت کرد و به تحصیل علوم دینی مشغول شد.

 

وی در حوزه علمیه قم پس از گذراندن مراحل مقدماتی از محضر اساتید بزرگ فقه و اصول و فلسفه بهره‌مند شد و مدتی پای درس مرحوم آیت‌الله حجت‌کوه‌کمری (ره) و آیت‌الله سیدمحمدتقی خوانساری (ره) حاضر شد و مدت ۴ سال نیز در محضر امام خمینی (ره) حضور یافت و از دروس فلسفه و عرفان و اخلاق ایشان بهره برد.

 

وی که همواره در صف مقدم مبارزه بود قبل از انقلاب در برابر رژیم ستم‌شاهی و پس از پیروزی در مقابل مزدوران و جاسوسان آمریکا چون سدی محکم ایستاد و از حریم اسلام و قرآن حمایت می‌کرد.

 

پس از چندی امام خمینی (ره) طی حکمی، آیت‌الله مدنی را به نمایندگی خود و امامت جمعه شهر تبریز منصوب و وی آخرین نماز جمعه خویش را در ۲۰ شهریور سال ۶۰ برپا کرد و در نافله خود به دیدار یار شتافت.

 

آرامگاه این مبارز بزرگ و دومین شهید محراب هم‌اینک در جوار کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) در شهر قم است.

 

کد خبر 969593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha