افزایش روزافزون بیماران کرونایی در قزوین/شرایط نگران کننده است

حبیبی گفت: رشد بیماران و تلفات ناشی از این بیماری در قزوین روزافزون بوده و شرایط بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در نشست فوق العاده پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در قزوین بیان کرد: رشد بیماران و تلفات ناشی از این بیماری در قزوین روزافزون بوده و شرایط بسیار نگران کننده شده است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان قزوین ادامه داد: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های قزوین روز به روز افزایش می یابد و هر روز تعداد اشغال تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی بیشتر می شود.

 

وی عنوان کرد: متأسفانه برآوردها نشان داده که بیشترین سفرهای انجام شده به شمال کشور در تعطیلات ماه جاری مربوط به شهروندان قزوینی بوده و این موضوع در رشد بیماران کرونایی بی تاثیر نبوده است.

 

حبیبی اعلام کرد: وسایط نقلیه عمومی، نانوایی ها، داروخانه ها و مطب های پزشکان به دلیل کم توجهی به فاصله گذاری اجتماعی در آنها، خطرناک ترین مکان ها برای انتقال و شیوع کرونا بوده و از مردم می خواهیم در زمان حضور در این مکان ها حتما فاصله یک و نیم متری را حفظ و رعایت کرده و از ماسک، شیلد و محافظ صورت و دستکش استفاده کنند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به وضعیت موجود به نظر می رسد آموزش در مدارس و دانشگاه های قزوین به شکل غیرحضوری پیش برود و در این خصوص تا پایان هفته جاری اطلاع رسانی های لازم انجام خواهد شد.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در قزوین گفت: از دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی قزوین انتظار می رود نسبت به تأمین واکسن آنفلوانزا تا پیش از فصل سرما اقدام کرده و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بر همه مصوبات کارگروه ها و ستادها مقدم است و با متخلفان و اهمال کنندگان برخورد جدی می شود.

 

حبیبی در ادامه با اشاره به بستری 301 بیمار کرونایی در بیمارستان های قزوین یادآور شد: 47 بیمار جدید هم شناسایی شده اند و میزان فوتی ها از ابتدا تاکنون 537 نفر بوده است.

 

کد خبر 969608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha