فتوای بیش از ۲۰۰ نفر از علمای جهان اسلام برای تحریم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

بیش از ۲۰۰ نفر از علمای جهان اسلام فتوای تحریم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را منتشر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، بیش از 200 نفر از علمای جهان اسلام به تحریم صلح و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی فتوا دادند.

 

در این فتوا امضای علمای مسلمان که در نشست روز یکشنبه گذشته (16 شهریور 1399) با عنوان «این بیانیه علمای مسلمان است» از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، دیده می شود.

 

در این فتوا که اتحادیه جهانی علمای مسلمان آن را منتشر کردند، آمده است: آنچه توافقنامه صلح یا عادی سازی روابط (با اسرائیل) نامیده شده است، حرام و باطل است و جنایت بزرگ و خیانت به حقوق خداوند متعال و رسولش و حقوق ملت فلسطین و امت اسلامی به شمار می آید.

 

علمای مسلمان اعلام کردند: آنچه بین برخی از کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی رخ داد، در واقع نه صلح است نه آتش بس، بلکه به معنای چشم پوشی کردن از مقدس ترین و پربرکت ترین سرزمین است.

 

در این فتوا آمده است: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به رسمیت شناختن مشروعیت دشمن اشغالگر و جنایت هایش است که در حق ملت فلسطین مرتکب می شود.

 

در این فتوا آمده است: این اقدام به دشمن توانایی اشغال همه فلسطین و تسلط بر خاورمیانه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای عربی و تخقق آرزوهایش برای رسیدن به شبه جزیره عربستان را می دهد.

 

علمای مسلمان در این فتوا عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی را محکوم و اعلام کردند: فتواهایی که عادی سازی روابط را جایز می دانند، با فتواهای علمای با سابقه در طول یک قرن کامل متفاوت است.

 

انتظار می رود تل آویو و ابوظبی در واشنگتن روز 22 سپتامبر توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کنند.

کد خبر 969612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha