عدم دسترسی ۳۵۰ باب مدرسه استان زنجان به اینترنت

آذری جهرمی با اشاره به وجود ۱۵۰۰ مدرسه در استان زنجان گفت: از این تعداد ۳۵۰ باب مدرسه فاقد اینترنت هستند که بیشتر این مدارس در شهرستان های ماهنشان و خدابنده متمرکزند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به شعور حسینی مردم زنجان در یوم العباس، این مراسم را نماد تشیع خواند و گفت: شور حسینی سرمایه زنجانی‌ها است.

 

محمد جواد آذری جهرمی بر ضرورت عدالت ارتباطی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر این عدالت در استان وجود ندارد و باید زیرساخت ها برای این مهم ایجاد شود.

 

وی به وضعیت جغرافیایی استان و وجود دشت و کوهستان در آن اشاره کرد و گفت: مقرر بود امروز پروژه‌های ICTافتتاح شود ولی به دلیل عدم برقراری توسعه ارتباطی در استان، افتتاحی انجام نمی شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود 1500 مدرسه در استان زنجان گفت: از این تعداد 350 باب مدرسه فاقد اینترنت هستند که بیشتر این مدارس در شهرستان های ماهنشان و خدابنده متمرکزند.

 

این مقام مسئول علت عقب ماندگی در توسعه اینترنتی این مناطق را وضعیت جغرافیایی این مناطق خواند و گفت: به دنبال اجرای پروژه های کوتاه مدت در این مناطق هستیم.

 

جهرمی با بیان اینکه 207 روستا در ماهنشان، خدابنده، ابهر و زنجانرود و حتی حاشیه زنجان به اینترنت دسترسی ندارند، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده در ابتدای آبان 44 دکل، بهمن ماه 53 دکل و مابقی تا پایان اسفندماه نصب و راه‌اندازی شود.

 

به گفته وی، 60 میلیارد تومان برای مرکز داده و مجتمع ICT، سرمایه‌گذاری و پارک اقتصاد دیجیتال اعتبار در نظر گرفته شده است،.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به ضرورت وجود بخش فناور برای استارت‌آپ‌ها اشاره کرد و گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال به این بخش نیازمند هستیم.

 

وی به عدم دسترسی مناطق فاز ۶ گلشهر، کوی صدرا، سایت کارگاهی شهرک مینو شهر خرم‌دره، دانشگاه آزاد خرم‌دره، شهرک ابوطالب شهر دندی به تلفن ثابت، گفت: این مشکلات بیشتر مربوط به پروژه‌های مسکن مهر است و باید تا 22 بهمن به اتمام برسد.

 

کد خبر 969679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha