۵ درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی را ندارند

آذری جهرمی با اشاره به اینکه ۵ درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی را ندارند، گفت: تا اسفندماه امسال تمام مدارس به شبکه ملی متصل می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره وضعیت مدارس و آموزش مجازی در کشور اظهار کرد: لازم است تا با تقویت زیرساخت های مجازی، آموزش دانش آموزان را تسهیل و سلامت آنان را حفظ کنیم.

 

محمدجواد آذری جهرمی با یادآوری اینکه 86 هزار مدرسه در کشور به زیرساخت های مربوطه متصل هستند، گفت: این تعداد مدرسه روز گذشته 5 گیگا بیت ترافیک تولید کردند.

 

وی از ایجاد 500 گیگا بیت ظرفیت برای مدارس از طریق شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: شبکه آموزشی«شاد» به دستور رئیس جمهور رایگان شده است و همه اپراتورها برای مدارس رایگان شد.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزان مصرف شبکه شاد در روز گذشته را 27 گیگا بیت در ثانیه خواند و گفت: ظرفیت ایجاد شده برای این شبکه 700 گیگا بیت است.

 

وی با بیان اینکه 5 درصد از مناطق روستایی کشور امکان دسترسی به شبکه ملی را ندارند، گفت: امسال تلاش می شود تا زمینه اتصال این مناطق که تعدادی از مدارس آن مربوط به استان زنجان است نیز فراهم شود.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عدم دسترسی 350 باب مدرسه استان زنجان به شبکه ملی اشاره کرد و گفت: این مدارس نیز تا اسفندماه در سه گام به این شبکه متصل می شود.

 

 

کد خبر 969693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha