به کارگیری مجدد کارگران کارخانه چدن خوسف تا پایان مهر ماه

جعفری گفت: با راه اندازی مجدد واحد کُک سازی کارخانه چدن تا پایان مهرماه امسال، کارگران بیکار این کارخانه به کارگیری می شوند.

«سید حسن جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خوسف با اشاره به تعطیلی کارخانه چدن و دغدغه کارگران بیکار این کارخانه به دنبال شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: به دنبال شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کارخانه چدن، 200 کارگر این کارخانه بیکار شده بودند ولی با فعالیت دوباره کارخانه شمش چدن حدود 120 کارگر دوباره به کار گیری شدند.

 

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران با بیان اینکه هنوز تعداد 80 کارگر دیگر این کارخانه بیکار هستند، گفت: این تعداد هم با راه اندازی واحد کک سازی که تا پایان مهر ماه راه اندازی می شود جذب خواهند شد.

 

جعفری با اشاره به اینکه سرمایه گذار چینی کارخانه چدن با وجود اوضاع خراب اقتصاد و بازار فروش، شمش چدن تولید می کند، بیان کرد: با پیگیری های زیاد قرار شد کارگران این کارخانه با برنامه ریزی دقیق و مرحله به مرحله به کارگیری شوند.

 

وی عدم نقدینگی، نبود بازار فروش، تعطیلی و شرایط کرونایی را از جمله مشکلات پیش روی تولید کارخانه چدن خوسف عنوان کرد و گفت: پیش از این شرایط، زغال سنگ خریداری و کُک در محل کارخانه تولید می شد، ولی هم اکنون کک لازم از شهرستان طبس خریداری می شود، امیدواریم کوره بلند این کارخانه هم راه اندازی شود.

 

روزانه ۲۰۰ تن شمش چدن تولید و دپو می شود

مشاور کارخانه چدن کویر خاوران با تاکید بر اینکه 80 تا 90 کارگر باقی مانده نگران نباشند، گفت: با راه اندازی واحد کک سازی همان نیروهای قبلی به کارگیری خواهند شد و نیروی جدیدی جذب نخواهیم کرد.

 

جعفری اضافه کرد: کارگران بی حوصله نشوند، برای به کارگیری با آن ها تماس گرفته می شود، نیازمند در یک پروسه 30 روزه هستیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون کارخانه چدن خوسف روزی 200 تن شمش چدن تولید دارد که به دلیل مشکلات فروش، فعلا این تولیدات دپو و انبار می شود.

کد خبر 969750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha