اشتغال زایی ۱۳۰ نفر با ایجاد شهرک های گلخانه ای در شهرستان لنده

صمیمی دوست گفت: با ایجاد شهرک های گلخانه ای در شهرستان لنده، زمینه اشتغال ۱۳۰ نفر فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید حشمت الله صمیمی دوست» امروز (۱۹ شهریور) در نشست ستاد تسهیل در رفع موانع تولید شهرستان لنده که در سالن فرمانداری این شهرستان لنده برگزار شد،  اظهار کرد: شهرستان لنده اولین شهرستانی است که در استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایلوت از سوی بنیاد مستضعفان انتخاب شده است‌.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم ترین اولویت های ما ارائه خدمات رسانی به مردم است و ما باید بتوانیم از ظرفیت بنیاد علوی و مستضعفان جهت توسعه و تولید استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه شهرستان لنده نیاز به توسعه دارد، ادامه داد: با ایجاد اشتغال، راه اندازی کارگاه ها و ایجاد گلخانه هایی که باعث رونق اشتغال زایی می شوند این شهرستان را از محرومیت نجات دهیم.

 

صمیمی دوست به مشکلات و معارضاتی که برای مجتمع نان جدیدی که در شهرستان لنده راه اندازی و باعث اشتغال زایی چندین نفر شده اشاره کرد و گفت: باید به مردم این شهرستان بهترین نان و با کیفت ارائه شود و اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله برای رفع موانع هرچه سریع تر اقدام کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۳هزار هکتار در روستای مالشیخ برای ایجاد شهرک های گلخانه ای  وجود دارد، اما دچار معارضات محلی و مردمی شده است.

 

وی اظهار کرد: اراضی که منابع ملی هستند با ارائه سند قانونی و کارشناسان هرچه سریعتر برای ایجاد شهرک گلخانه ای تعیین تکلیف شوند‌.

 

صمیمی دوست ادامه داد: شهرستان لنده در زمینه کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است که با ایجاد شهرک های گلخانه ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم ۱۳۰ نفر به اشتغال زایی دست پیدا می کنند.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار  کهگیلویه و بویراحمد خطاب به متولیان امر بنیاد علوی در لنده گفت: کارهایی که در قلعه گنج صورت گرفته باید در شهرستان لنده هم انجام شود تا این شهرستان از محرومیت نجات پیدا کند.

 

وی همچنین به اراضی که دست مردم بوده و از سوی بنیاد مسکن هنوز تعیین تکلیف نشده اند اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد مسکن موظف است به مردم بی بضاعت کمک کنند و برای حل مشکل مردم تا ۷۰ درصد از مردم پول نگیرند.

 

صمیمی دوست گفت: زیرسازی و بهینه سازی، آسفالت و طرح هادی باید در اولویت کاری بنیاد مسکن قرار گیرد تا مهاجرت معکوس صورت نگیرد و مردم بتوانند در روستا به زندگی خود ادامه دهند.

کد خبر 969891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha