شمارش معکوس برای تمدید پروانه چرای دام

نصرآبادی گفت: مرتع داران برای تمدید پروانه چرای دام هر چه سریع تر درخواست تهیه طرح خود را به ادارات منابع طبیعی شهرستان ها تحویل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (۱۹ شهریور) به رسانه های گروهی اعلام کرد: مرتع داران استان برای تمدید پروانه چرای دام خود باید با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های استان نسبت به تعیین وضعیت طرح مرتع داری خود اقدام کنند.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به بند 20 اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور، گفت: مرتع داران دارای پروانه چرای دام باید تا پایان سال آینده نسبت به تهیه طرح مرتع داری اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه پروانه های چرای دام صادر شده تا پایان سال 98،حداکثر تا پایان سال 1400 باید منجر به طرح اجرایی شود، تصریح کرد: این پروانه ها در غیر اینصورت فاقد اعتبار خواهد بود.

 

نصرآبادی با تاکید بر اینکه بهره برداری از مراتع نیازمند اخذ پروانه چرا است، ادامه داد: برای ایجاد تعادل دام و مرتع به وزارت جهاد کشاورزی و دستگاه های تابعه اجازه داده می شود تا از محل صدور و یا تمدید سالیانه پروانه چرای دام در مراتع، مبلغی معادل یک در هزار ارزش متوسط هر واحد دامی دریافت و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز کند.

 

وی از صدور 15 هزار و 961 فقره پروانه چرا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در سال مالی امسال تعداد 202 فقره طرح مرتع داری با سطحی بیش از 2 میلیون و 122 هزار هکتار با هشت هزار و 745 خانوار بهره بردار تهیه شده که از این تعداد تاکنون 124 فقره با مساحت یک میلیون و 139 هزار هکتار به بهره برداران واگذار شده است.

 

 

کد خبر 969899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha