۱۰۰ میلیارد ریال به مناطق محروم استان اختصاص یافت

کلانتری گفت: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی و یک هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای تولید و ایجاد اشتغال در استان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز چهارشنبه (۱۹ شهریور) استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری دیدار و گفت و گو کرد.
کلانتری هدف از این دیدار را طرح مشکلات مناطق روستایی و کم برخوردار استان برشمرد و گفت: انتظار می رود برای اجرای پروژه های عمرانی در فصل راه، آب، فرهنگ، آموزش و پرورش، تولید و اشتغال روستایی، مناطق محروم و کم برخوردار استان اعتبار ویژه ای تخصیص داده شود.
وی خواستار برگزاری نشست مشترک استاندار و مجمع نمایندگان استان با جهانگیری و وزرا در دفتر معاون اول رئیس جمهوری شد تا در آن مشکلات مناطق روستایی و کم برخوردار بررسی شود و اعتبار و تسهیلات مناسب برای استان در نظر گرفته شود.
کلانتری یادآوری کرد: در نشست مذکور به صورت خاص مشکلات برخی مناطق روستایی استان در ۹ شهرستان به ویژه  مناطق زیلایی، دیشموک، بیدانجیر چرام، پیچاب باشت و سایر مناطق محروم استان مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار با اشاره به هنر دست زنان استان و تولیدکنندگان فرش خواستار حمایت جدی از تولید کنندگان گلیم و فرش در مناطق مختلف استان شد.
نماینده ارشد اجرایی دولت در استان با اشاره به اینکه ۴۰ درصد مردم استان در مناطق روستایی ساکن هستند، گفت: توسعه روستاها، خط مشی مناسب برای دست یافتن به توسعه پایدار است.
استاندار از توجه ویژه دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه مناطق روستایی و عشایری  قدردانی کرد و گفت: تسریع در روند اجرای طرح‌های روستایی و کمک به این مناطق از اولویت های مهم دولت است.
کلانتری با تاکید بر اینکه پیشرفت و تخصیص اعتبار به روستاها موجب ماندگاری مردم در این مناطق می شود، بیان کرد: تسریع در روند اعطای تسهیلات اشتغال روستایی یک ضرورت انکارناپذیر است و این مهم موجب ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و ایجاد حاشیه نشینی خواهد شد.  
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به محدودیت ها و تنگناهای اعتباری در سطح کشور تاکید کرد: برای رفع مشکلات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد همگام با مسئولان استان تلاش می کنیم.
محمد امید، همچنین با تخصیص  مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی در مرحله اول و مبلغ یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای تولید واشتغال روستایی به استان موافقت کرد.

 

 

کد خبر 969930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha