«مهر تحصیلی» اداره کل اوقاف فارس با بیش از ۵۲۱ میلیون تومان از محل موقوفات برگزار می شود

حجت الاسلام موسوی گفت: در طرح «مهر تحصیلی» اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس، پنج هزار و ۱۰۰ بسته تهیه شده که ارزش ریالی آن بالغ بر ۵۲۱ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (چهارشنبه 19 شهریور) در طرح «مهر تحصیلی» گفت: اداره کل اوقاف فارس هر ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی از محل موقوفات استان، بسته تحصیلی تهیه و در سراسر فارس توزیع می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: امسال نیز پنج هزار و 100 بسته تهیه شده که چهار هزار بسته آن از موقوفه «حاج عباسعلی تاجر» معروف به «عطار شیرازی» و مابقی از سایر موقوفات استان تهیه شده است که در شیراز و سایر استان توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: از این بسته های تهیه شده، چهار هزار بسته در شیراز و مابقی در سایر شهرستان ها توزیع می شود که ارزش آن بالغ بر 521 میلیون تومان بوده و از محل موقوفات منطبق در سطح شیراز و استان تهیه شده است.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: مدارس و محله ها از قبل توسط آموزش پرورش شناسایی و معرفی شده اند و بسته ها برای توزیع در اختیار آموزش پرورش قرار می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هزینه های انجام شده در ماه محرم، توسط اداره کل اوقاف فارس بیان کرد: در دهه اول محرم مبالغی از موقوفات هزینه شد و در دهه سوم نیز از محل موقوفه مرحوم «صاحب دیوانی» بسته معیشستی تهیه و توزیع می شود و از محل برخی دیگر موقوفات در ایام صفر نیز تهیه بسته معیشتی خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف فارس اعلام کرد: 21هزار بسته معیشتی به ارزش هر کدام حدود 400 هزار تومان بوده در ایام محرم تا کنون از محل موقوفات استان توزیع شده و از محل موقوفه «صاحب دیوانی» نیز هفته آینده هفت هزار بسته توزیع خواهد شد که مجموع بسته های توزیع شده در ماه محرم را به 28 هزار بسته معیشتی می رساند.

وی همچنین با توجه به وضعیت کنونی و بسته بودن مرز گفت: امسال برنامه اربعین برقرار است و مبالغ سال قبل که در مرز هزینه می شد در شیراز و سایر نقاط استان برای برگزاری مراسم اربعین هزینه خواهد شد.

کد خبر 969949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha