هجمه های تند شورا به شهردار رشت/مراجع قضایی از شورا حمایت‌ کنند

در آستانه استیضاح شهردار، اعضای شورای رشت به تندی از عملکرد حاج محمدی انتقاد کردند و ورود نهادهای امنیتی و قضایی برای برخورد با فساد در شهرداری این شهر را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر رشت که عصر امروز ( چهارشنبه، ۱۹ شهریور) برگزار شد، چهار نطق تند بر علیه شهردار این شهر قرائت شد.


در این جلسه که در آن تعیین شد، شهردار شنبه آینده استیضاح شود، عضو شورا اعلام کرد از ناصر حاج محمدی در مراجع قانونی به عنوان نماینده  مردم و عضو شورا، شکایت قضایی می کند.

 

*فساد مشاور شهردار علنی شد
«حجت جذب» با بیان اینکه مشاور شهردار به دلیل فساد مالی توسط نیروهای گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده اظهار کرد: مشاوری که از روز اول مسئولیت شهردار در کنار وی بوده و با تخلف، پرونده های کمیسیون ماده ۵ را پنهان می کرده و از سوی شهردار در جلسات اداری شرکت می کرده حال به جرم فساد مالی دستگیر شده است.


عضو شورای شهر رشت افزود: شهردار در مقابل شورا درباره چنین مشاوری، عنوان مشاور انشائی را اتلاق می کند در حالیکه باید برای شورا به طور شفاف توضیح دهد این عنوان به چه معنا است.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا با انتقاد از اهمال کاری شهردار در جذب اعتبارات ملی حوزه پسماند گفت: سهل انگاری شهردار موجب شده ۶۷ میلیارد از اعتبارات ملی که از حقوق مردم رشت بوده، هدر رود، در حالی که جذب این اعتبارات به موقع می توانست مقدار زباله ها و شیرابه های سراوان را ۵۰ درصد کاهش دهد.


جذب تاکید کرد: شهردار باید نسبت به اهمال کاری خود و ضرر و آسیبی که به شهر و شهروندان زده، در مراجع قضایی پاسخگو باشد.

 

*مراجع قضایی استان از شورا حمایت کنند
عضو دیگر شورا خواستار حمایت مراجع قضایی از شورا در مواجهه با فساد حاکم بر شهرداری شد. «امیرحسین علوی» بیان کرد: طی یک سال گذشته بارها همه ۱۱ عضو شورا درباره مشکلات و فساد موجود در بدنه شهرداری به شهردار تذکر داده اند اما توجهی صورت نگرفت و امروز شهروندان از شورا انتظار دارند پاسخگوی انتخاب شهردار باشند.


رییس کمیسیون توسعه و عمران شورا هم نسبت به غفلت شهردار در جذب اعتبارات ملی حوزه پسماند ابراز تاسف کرد و گفت: با وجود تذکرات مکرر اعضا به شهردار در جذب اعتبارات و هدررفت منابع متاسفانه کار به جایی رسید که سازمان همیاری ها جویای عدم جذب این اعتبارات از سوی شهرداری رشت شد!.


وی ادامه داد: چند بار باید شهردار را تا پای استیضاح آورد تا متوجه شود که مبلغ ۳۶ میلیارد در شرایط سخت اقتصادی موجود را نباید از دست داد.

 

علوی تاکید کرد: سکوت ها را باید شکست و تکلیف باید یکسره شود‌.

 

عضو دیگر شورا با بیان اینکه احساس شرمساری می کند که نتوانسته جلوی انتخاب حاج‌محمدی به عنوان شهردار رشت را بگیرد گفت: شهر رشت در بدترین شرایط خود قرار دارد.


«بهراد ذاکری» افزود: طرفداران شهردار باید پاسخگوی عملکرد ضعیف وی باشند زیرا وی عملا هیچ پروژه و اقدام مفیدی برای شهر انجام نداده است.


عضو دیگر شورا هم سکوت را جایز ندانست و اظهار کرد: از همه نهادهای نظارتی و قضایی و امنیتی می خواهم که عملکرد شهردار را مورد بازرسی و نگاه تیزبین خود قرار دهند.


محمدحسن علیپور تاکید کرد: باید جلوی ضررهای بیشتری که شهردار به شهر و اعتبار رشت وارد می کند را هرچه زودتر گرفت.

کد خبر 969996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha