۱۰ هزار واحد صنعتی راکد در کشور شناسایی شده است

صالحی نیا گفت: ۱۰ هزار واحد راکد در کشور شناسایی شده است که امسال یک هزار و ۵۰۰ واحد به چرخه تولید باز می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «محسن صالحی نیا» شامگاه (چهارشنبه ۱۹ شهریور) در آیین بهره‌برداری از واحد صنعتی داروسازی و افتتاح متمرکز 10 طرح صنعتی دیگر این استان اظهار داشت: 850 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور ایجاد شده است که در این شهرک‌ها و نواحی 46 هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

 

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: 21 درصد واحدهای صنعتی ایجاد شده غیرفعال و دچار رکود شده‌ است که تلاش می‌شود این واحدها به تدریج به چرخه تولید بازگردد و امسال مقرر شده تا یک هزار و 500 واحد احیا شود.

 

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از تصویب 80 طرح شهرک صنعتی در کشور نیز خبر داد و گفت: اجرای این شهرک‌ها در تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید موثر است.

 

به گفته صالحی نیا، 35 هزار طرح صنعتی در کشور در مراحل مختلف اجرا قرار دارد که 17 درصد این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد است.

 

وی، حمایت از واحدهای صنعتی در راستای استمرار تولید با اعطای تسهیلات مناسب و تامین مواد اولیه را از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه دانست و گفت: در سال جاری که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده این حمایت‌ها تقویت می‌شود.

 

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، تسهیل‌گری برای جذب بخش خصوصی را از دیگر برنامه‌های رونق تولید برشمرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های لازم و اعطای مشوق‌هایی نظیر معافیت‌های مالیاتی و تامین سرمایه در گردش می‌توان در ترغیب سرمایه‌گذار بخش خصوصی موثر واقع شد.

 

خاطرنشان می شود: 11 طرح صنعتی در این استان با اختصاص اعتباری بالغ بر 23 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغالزایی برای 76 نفر در استان بهره‌برداری شد.

 

کد خبر 970036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha