اهل سنت محبت به اهل بیت علیه السلام را بر خود فرض می دانند

مسئول امور روحانیون نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: اهل سنت محبت به اهل بیت علیه السلام را واجب و بر خود فرض می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «مولوی عبدالغنی دهانی»  در نشست تخصصی بررسی شخصیت امام سجاد علیه السلام در زاهدان بیان داشت: محبت و اطاعت و پیروی از اهل بیت علیه السلام در نزد اهل سنت واجب و فرض است.
 

مسئول امور روحانیون نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: همانطور که اطاعت از دستورات پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را واجب می دانیم به همان میزان اطاعت از اهل بیت را اهل سنت  واجب می دانند.

 

دهانی با اشاره به اینکه فقه و راه و روش اهل سنت مطابق با فقه و روش اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است، گفت: اهل سنت نسبت به اهل بیت پیغمبر ارادت خاص دارند و معتقد هستند که اگر کسی نسبت به اهل بیت علیهم السلام پیغمبر محبت نداشته باشد ایمان آنها ناقص خواهد بود و باید در ایمان آنها شک کرد.

 


وی افزود: آنچه که مورخین، فقها و بزرگان اهل سنت در کتب خودشان ذکر کرده اند امام سجاد علیه السلام پرهیزکار ترین، افضل ترین، بردبارترین، فقیه ترین و امانتدار ترین فرد بود.

 

مسئول امور روحانیون نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان یادآور شد: امام سجاد همیشه به فقرا کمک می کرد طلب بدهکاران را پرداخت می کرد و نیز خانواده های زیادی را تحت کفالت خودشان داشتند.
 

دهانی با تاکید بر اینکه داشتن محبت به اهل بیت علیه السلام در دل کافی نیست بلکه عامل بر اخلاق، رفتار و ویژگی این بزرگان باشیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه موفقی داشته باشیم و نسبت به همدیگر اعتماد کنیم باید اخلاق اهل بیت را در وجودمان بیاوریم.

 

وی با اشار به اینکه اهل سنت، پیرو اهل بیت هستند و اطاعت از آنها را واجب می دانند، افزود: فقه، اخلاق، رفتار و کردار اهل سنت مطابق با رفتار و کردار و اخلاق اهل بیت است؛ اهل سنت اگر غیر از اهل بیت باشند در ایمان آنها باید شک کرد زیرا که اهل سنت محبت به اهل بیت علیه السلام را فرض می دانند.

کد خبر 970062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha