برگزاری تجمع اعتراض آمیز همدانی ها در اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر اکرم(ص)

تجمع اعتراض آمیز جمعی از طلاب و مردم دار المومنین همدان در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام توسط نشریه فرانسوی در مسجد جامع همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، صبح امروز تجمع اعتراضی مردم دارالمومنین همدان در محکومیت اهانت به قرآن کریم و ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام در مسجد جامع همدان برگزار شد.

 

آیت الله «حبیب الله شعبانی» در مراسم تجمع اعتراض‌آمیز نسبت به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) و قرآن کریم با بیان اینکه خداوند متعال انبیا را  برای رشد و آزادی بشر فرستاده است ، گفت: معارفی که انبیای الهی ارائه کردند نیز برای این بود که مردم را از خودخواهی برهانند.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با انتقاد از اقدام دولت فرانسه در حمایت از توهین نشریه فرانسوی به ساحت گرامی پیامبر اکرم(ص) افزود این اقدام دولتمردان کشورهای اروپایی  به‌ ویژه فرانسه نشان می‌دهد آنها از اسلام و گسترش آن در واهمه هستند و منافعشان نیز به خطر افتاده است.

 

وی توهین به پیامبر اکرم(ص) را توهین به تمام انبیای الهی و آموزه‌های آنها دانست و گفت: ما نه‌تنها از جایگاه یک مسلمان بلکه به‌ عنوان انسان‌های آزاده این اقدام سخیف و بی‌شرمانه را محکوم می‌کنیم چراکه از نظر ما این توهین تنها مربوط به اسلام نیست و همه ارزش‌های دینی را در برمی‌گیرد.

 

شعبانی با بیان اینکه دولتمردان غرب و کشور فرانسه به بهانه آزادی بیان از این اقدام سخیف حمایت می‌کنند این در حالی است که اگر کسی علیه هولوکاست یا منافع رژیم غاصب صهیونیستی حرفی بزند مجازات خواهد شد گفت: همین موضوع نشان از آن دارد که آزادی بیان غرب دروغی بیش نیست.

 

وی تأکید کرد: این گونه توهین‌ها دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد اما آن سوی ماجرا نیز مشخص است که دنیای سلطه‌گر غرب از گسترش اسلام ترس دارد و می‌خواهد به خیال خام خود مانع نورافشانی دین اسلام در جهان شود.

 

وی افزود: امروز کشورهای غربی از عناوینی چون آزادی بیان و حقوق بشر برای ساکت کردن ملت‌ها استفاده ابزاری می‌کنند در حالی‌ که نسبت به فجایعی چون یمن هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.

 

در این تجمع مطالبه‌گرانه که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با این مضمون که «ما فداییان پیامبر اسلام هستیم» اقدام موهن نشریه فرانسوی و حمایت غرب به بهانه واهی آزادی بیان را محکوم کردند.

 

 

کد خبر 970112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha