آغاز رقابت ۱۱۱ شرکت کننده در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف

رقابت ۱۱۱ شرکت کننده در مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه صبح امروز پنج شنبه در مرکز خراسان شمالی آغاز شد.

«حجت الاسلام محمد صالحی نیا» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه امروز پنج شنبه بیستم شهریورماه جاری با رقابت 111 شرکت کننده در بجنورد در حال برگزاری است.

 

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از رقابت ۱۱۱ شرکت کننده در این دوره از مسابقات خبر داد و با تأکید بر اینکه این دوره ویژه  رده سنی بالای 18 سال است، افزود: در مرحله استانی 48 برادر و 63 خواهر با هم رقابت می کنند.

 

وی برگزاری این دوره از مسابقات را در 9 رشته حفظ کل، حفظ ۲۰جزء، ۱۰ جز و ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، دعاخوانی و تواشیح اعلام کرد که همه رشته ها به جز اذان و تواشیح برای خواهران هم مشترک است.

 

حجت الاسلام صالحی نیا، مکان برگزاری این مسابقه برای برادران را در محل شبستان امامزاده سید عباس(ع) بجنورد و برای خواهران را در  محل دارالقران عترت بجنورد اعلام کرد و گفت: رقابت ها از ساعت 9 صبح آغاز شده و تا نماز مغرب و عشاء ادامه خواهد داشت.

 

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی یادآور شد؛ مراسم اختتامیه هم پس از برگزاری مسابقات با تقدیر از نفرات اول تا سوم هر رشته در محل امامزاده سیدعباس (ع) برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: نفرات برتر هر رشته برای رقابت در مرحله کشوری که آبان ماه سال جاری و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد، معرفی می شوند.

 

 

 

کد خبر 970126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha