رونمایی از کتاب فاخر و ارزشی «من می آیم» در ساری/ تلفیقی از خاطرات شهیدی که خدا را سرلوحه امور قرار داد

معصومی گرجی گفت: ویترین حوزه هنری ادبیات پایداری است، کتاب «من می‌آیم» شامل خاطرات سردار شهید «سید منصور نبوی» یکی از آثار فاخری است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهدی معصومی گرجی» امروز(20شهریور) درآئین رونمایی از کتاب سردار شهید «سید منصور نبوی» با عنوان «من می‌آیم» در حسینیه عاسقان کربلای ساری ضمن تقدیر از خانواده سردار شهید «سید منصور نبوی» و «مریم طالبی» نویسنده کتاب تلاش فراوان کردند، گفت: طی چندین سال زحمت این کتاب ارزشمند و فاخر تولید شد.

 رئیس حوزه هنری در مازندران افزود: حوزه هنری مرکز تخصصی هنر انقلاب اسلامی و نهادی برخاسته از انقلاب است چهل سال در این عرصه در حال فعالیت و تلاش است، هنرمندان متعهد و متخصص را برای تولید آثار فاخر هنری پرورش می‌دهد.

 

معصومی گرجی، ابراز کرد: حوزه هنری با حضور هنرمندان متعهد و متخصص با واحدهای مختلف هنری از جمله دفتر فرهنگ و مطالعات ادبیات پایداری و مقاومت مشغول به تولید آثار فاخر در عرصه دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت و تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی است.

*ویترین حوزه هنری ادبیات پایداری است

وی خاطرنشان کرد: در طی این سال‌ها آثار متعددی به چاپ رسید، انتشارات سوره مهر حوزه هنری سالیان سال است که در این عرصه ۷ دوره ناشر برگزیده سال شد به جهت اینکه آثار فاخری در عرصه دفاع مقدس و تازیخ شفاهی انقلاب اسلامی در کشور به چاپ رساند.

 

معصومی گرجی  عنوان کرد: حوزه هنری پایگاه و قرارگاه ادبیات پایداری و مقاومت در کشور است و ما هم در خدمت همه کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند، آثار و خاطرات ارزشمند دارند طرح‌های نو و خلاق دارند هستیم و حمایت خواهیم داشت.

 

وی اعلام کرد: ما در بخش مکتوب و مستند، فیلم‌های داستانی، بخش عکس، آثار تجسمی و نمایش کار می‌کنیم، ویترین حوزه هنری ادبیات پایداری است، این کتاب فاخر هم توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسید، حمایت خواهیم کرد.

 

معصومی گرجی گفت: امیدواریم در این عرصه به یاری خداوند موفق باشیم تکلیف به گردن ما است ما باید قدردان کسانی باشیم که جانانه دفاع کردند و آنانی که عاشقانه به شهادت رسیدند.

*خواندن این کتاب مخاطبان را به عمق معنای کلمات می‌برد چرا که پدر شهیدم خدا را سرلوحه کار قرار داد

در ادامه «زینب السادات نبوی» دختر شهید سردار منصور نبوی، ضمن تقدیر از نویسنده این کتاب، اظهار کرد: همان‌طور که رهبر ما تاکید کردند باید سعی کنیم تا فرهنگ انقلابی تحریف نشود.

 

فرزند ارشد شهید نبوی اعلام کرد: این کتاب زندگی کوتاه و درخشان مردی بزرگ است که به رشته تحریر درآمد، چراغی است که راه را برای ما روشن‌تر می‌کند، امیدواریم مخاطبان این کتاب را بخوانند و لذت ببرند.

 

نبوی، تصریح کرد: امیدواریم مخاطبان پس از خواندن این کتاب دریابند که آرامش و امنیت امروز با چه رشادت‌هایی محقق شده که این همان هدفی است که با نگارش این دست کتاب‌ها بدست خواهیم آورد.

 

فرزند شهید سردار نبوی عنوان کرد: این کتاب یک مستند کامل و جامع است که به دست فرزندانمان خواهد رسید تا بفهمند چطور می‌توانند از شهدا یک الگو و نمونه بسازند شهدا نشان دادند که از همین جامعه با تمام نقطه ضعف‌هایی که وجود دارد می‌توان رشد کرد و به کمال رسید.

 

وی یادآور شد: نگارش این کتاب به نحوی است که بدون تکنیک‌های خاص و فنی نویسندگی خواننده را با خودش همراه کرده و به عمق جان کتاب می‌برد، چرا که این شهید خداوند را در تمام مراحل زندگی از کودکی، ازدواج، خلقیات، به جبهه رفتن، سپردن فرزندان و همسرش به خدا و در نهایت شهادت سرلوحه قرار داد.

*نام کتاب را خود شهید انتخاب کرد

سپس «مریم طالبی امرئی» نویسنده کتاب، بیان کرد: خوشحالم که این سعادت شامل حالم شد توانستم خاطرات یک شهید را به رشته تحریر بیاورم، دوستان این شهید خیلی بهتر از من که یک جوان دهه شصتی هستم این سردار بزرگوار را می‌شناسند.

 

وی افزود: هدف از رونمایی کتاب «من می آیم» آشنایی مردم با این کتاب است، با توجه به اینکه من خواهرزاده همسر شهید بودم آشنایی کامل با ایشان داشتم.

 

طالبی یادآور شد: سردار نبوی فرمانده یک لشکر قوی بودند که در سال ۱۳۶۶ به شهادت رسیدند، در آن زمان یک دختر ۱۰ ماهه به نام زینب السادات و سید منصور که سه ماه بعد از شهادت پدر بدنیا آمدند داشتند،من ۶ سالم بود با این خانواده رشد کردم و تربیت شدم.

 

این نویسنده تصریح کرد: همسر شهید در طول زندگی و تربیت فرزندان همواره حضور شهید را احساس کرده و در نقاط کور زندگی قوی ماندند، من از دوران کودکی شاهد این مسائل بودم، دلتنگی‌های کودکان و بهانه‌گیری و مدیریت همسر شهید با ایمان و تقوا را مشاهده کردم.

 

وی با اشاره به بار سنگین تربیت فرزندان در خط فکری پدر توسط همسر شهید، گفت: این همسر بسیار قوی، توانمند و مومنه توانستند فرزندان را با هدف اطاعت‌پذیری از ولایت تربیت کرد.

 

طالبی متذکر شد: من بارها شهید نبوی را در خواب دیدم و از ایشان راهنمایی خواستم، با توسل به شهدا آشنا شدم، اصرار کردند نام کتاب من می‌آیم باشد با اینکه از نظر نگارشی مورد تایید نبود.

 

این نویسنده جوان، یادآور شد: در سال ۱۳۸۵ بود که نگارش کتاب شروع شد، شهید سید منصور نبوی در عملیات کربلای ۸ به شهادت رسید رمز آن عملیات یا صاحب الزمان بود،  شهید نبوی بارها به همسرشان گفته بود من عضوی از لشکر امام زمان هستم، از این رو متوسل شدم در روز غدیر من در حالتی از بین خواب و بیداری بودم که صدای شهید نبوی را شنیدم که به من گفتند اسم کتاب را بگذار «من می‌آیم».

 

طالبی با اشاره به اینکه همسر شهید هم این موضوع را تایید کرد، خاطرنشان کرد: همسر شهید نبوی به خاطر دارند زمان جدایی از پیکر شهید با گوش خودشان صدای شهید را شنیدن که گفتن بیقرار نباش من می‌آیم.

*شهید سردار نبوی ستاره‌ای درخشان و ماندگار در تاریخ حماسه‌سازان خطه مازندران

در قسمت پایانی این مراسم، سردار «ناصر رزاقیان» همرزم شهید نبوی، با اشاره به شخصیت والای شهید سردار سید منصور نبوی، بیان کرد: جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس با هدف دفاع از خودمان و انقلابیون عراق و مبارزه با صدام، وارد خاک عراق شد.

 

وی با اعلام اینکه در ان زمان شرایط خاصی بر جبهه‌های جنگ حاکم بود، گفت: در آن شرایط فرسایشی ما، شرایط عراقی‌ها روز به روز بهتر می‌شد، در خط پدافندی نیروهای ما شرایط خوبی نداشتند، ولی کار بزرگی انجام شد.

 

سردار رزاقیان ابراز کرد: در همان دوران و شرایط، با شهید نبوی آشنا شد، فرماندهان تصمیم گرفتند نیروهایی را برای تقویت روحیه رزمندگان وارد کنند که شهید نبوی در این ترکیب بود آن هم در این شرایط بد!

 

وی ادامه داد: شهید نبوی که وارد گردان عملیات شد، در همان مراحل اولیه با شرایط روحی و روانی خود قلب فرماندهان را تسخیر کرد، با شناسایی تاکتیک‌های درست جنگی موفق عمل کرد.

 

رزاقیان گفت: از این قبیل فرماندهان کم داشتیم، وارد شورای فرماندهی شد و مسئولیت‌های مستقیم بردوشش قرار گرفت، برای انجام وظایف در کنار فرماندهان بزرگ به شهادت رسید و ستاره‌ای درخشان و ماندگار در تاریخ حماسه‌سازان خطه مازندران شد.

 

به گزارش شبستان، کتاب سردار شهید «سید منصور نبوی» با عنوان «من می‌آیم» شامل خاطرات «سیده زهرا حمیدی» همسر سردار شهید سید منصور نبوی معاونت طرح و عملیات لشکر ۲۵ کربلا و دوستان و هم‌رزمان شهید به نویسندگی «مریم طالبی امرئی» می شود.

 

گفتنی است، این آیین با حضورحجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران، خانواده این شهید بزرگوار، «سیاوش مسلمی»فرمانده سپاه کربلا، حجت الاسلام« غلامحسن تسخیری»مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، سردار «شالیکار» فرمانده قرارگاه غدیر شمال، سردار کمیل کهنسال، سردار رستمیان،«عباسعلی رضایی» فرماندار سای،«منصورعلی زارعی» نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان و فرماندهان استانی برگزار شد.

کد خبر 970211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha