آغوش یار مهربان برای زندانیان ۲ شهر دیگر فارس گشوده شد

منوچهری گفت: کتابخانه مشارکتی «شهید حاج قاسم سلیمانی» زندان فیروزآباد و کتابخانه مشارکتی «شهید علیرضا قلی‌پور» زندان قیر افتتاح شد.

به گزارشخبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری» در آئین افتتاح کتابخانه مشارکتی «شهید حاج قاسم سلیمانی» زندان فیروزآباد و کتابخانه مشارکتی «شهید علیرضا قلی‌پور» زندان قیر گفت: 18 کتابخانه مشارکتی در زندان های فارس  فعال است.

 

مدیرکل کتابخانه های فارس افزود: با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان تا کنون 18 زندان استان کتابخانه‌دار شده اند که این مایه مسرت و خوشحالی است که زندانیان بتوانند از خدمات کتاب و کتابخانه استفاده کنند.

وی ضمن تبریک افتتاح کتابخانه در این زندان ها بیان کرد: وظیفه ما در کتابخانه های عمومی خدمات دهی به تمام اقشار جامعه فارغ از جنس، نژاد، قومیت، فرهنگ و ... است.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور که مخصوصا در چند سال اخیر مورد توجه بوده، خدمات دهی کتابخانه های عمومی به گروه‌های خاص است و یکی از این گروه‌های خاص زندانیان هستند که در همین راستا تفاهم و همکاری خوبی بین ما و اداره کل زندان های استان وجود دارد .

منوچهری با اشاره به محدودیت بیشتر در زندان گفت: ما سعی کرده ایم با افتتاح کتابخانه در زندان ها این محدودیت ها را کم کنیم و با در اختیار قرار دادن کتاب و منابع مورد نیاز زندانیان آرامش را به این اشخاص برگردانیم.

وی ادامه داد: با راه اندازی کتابخانه در زندان ها تمام برنامه هایی که در سطح کتابخانه های عمومی کشور و استان اجرا می شود از جمله مسابقات کتابخوانی، نشست کتابخوان و ... در زندان ها هم اجرا خواهد شد.

منوچهری با اعلام طرح هایی برای در دسترس قرار دادن منابع کتابخانه های عمومی برای زندانیان عنوان کرد: در حوزه منابع علاوه بر سهمیه ای که برای کتابخانه های مشارکتی برقرار می شود سعی می کنیم با طرح و برنامه های مختلف مشکل کمبود منابع در کتابخانه های زندان ها را برطرف کنیم.

وی با اشاره به رابطه مستقیم بین مطالعه و جرم و جنایت گفت: هر چه مطالعه در جامعه ای بیشتر باشد جرم و جنایت کمتر می شود و با ترویج فرهنگ کتابخوانی جمعیت زندانیان و نرخ بازگشت به زندان کم خواهد شد.

منوچهری ابراز امیدواری کرد: با وجود کتابخانه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین زندانیان حتی اگر یک نفر در مسیر راستی و درستی قرار گیرد باعث سعادت و خوشحالی ما خواهد شد.

 

«علی‌محمد کریمی» نیز در این مراسم عنوان کرد: هر چه به حوزه مهم فرهنگ و به خصوص  کتاب وکتابخوانی توجه شود، کمک به پیشرفت و اعتلای نظام خواهد بود

فرماندار شهرستان قیروکارزین لحظاتی که در حوزه فرهنگ سپری می شود را بهترین لحظات زندگی هر فرد دانست و گفت: افتتاح کتابخانه در زندان کار بسیار ارزشمندی است، هر چند از لحاظ فیزیکی فضا کوچک است اما همین که این افراد مورد توجه قرار گرفته اند، جای بسی قدردانی و تشکر دارد.

حجت الاسلام «عنایت اکبری»، نیز با ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه ها و اداره کل زندان برای افتتاح کتابخانه در زندان بیان کرد: بهترین فرصت برای زندانی که اکثرا در دوران پشیمانی به سر می برند، دسترسی به کتاب است و هر چه در این حوزه بهتر و قوی تر عمل کنیم بازخورد بیشتری درجامعه خواهیم گرفت.

امام جمعه قیروکارزین پیشنهاد داد: باید نیازهای مطالعاتی زندانیان شناسایی شود و کتاب هایی در اختیار آن ها قرار گیرد که مورد علاقه و پسند زندانیان باشد تا بیشتر جذب کتابخانه شوند و با توجه به اینکه تعدادی از زندانیان دانش‌آموز و دانشجو هستند، کتاب‌های این گروه نیز تهیه شده و در اختیارشان قرار داده شود.

کد خبر 970261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha