بیانیه دانشگاه پیام نور زنجان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس  قرآن کریم  و پیامبر اکرم(ص)

اهانت نشریه « شارلی ابدو» فرانسه به ساحت مقدس سراج منیر، امین وحی و مردم، آخرین و برترین رسول رحمت، اخلاق و بیداری حضرت محمد امین (ص) و عمل سخیف قرآن سوزی در کشور سوئد، دل وجدان‌های بیدار و انسانهای آزاده را جریحه‌دار و پرخون کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، در بیانیه دانشگاه پیام نور زنجان در محکومیت اهانت نشریه فرانسه به مقدسات مسلمانان آمده است.

 

به نام خداوند بخشنده مهربان

يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ

مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد (صف،۸)

 

اهانت نشریه " شارلی ابدو " فرانسه به ساحت مقدس سراج منیر، امین وحی و مردم، آخرین و برترین رسول رحمت، اخلاق و بیداری حضرت محمد امین (ص)  و عمل سخیف قرآن سوزی در کشور سوئد، دل وجدان‌های بیدار و انسانهای آزاده را جریحه‌دار و پرخون کرد. اهانت به پیامبر اعظم (ص) این عصاره اخلاق، خوبی‌ها و فضایل، اهانت به همه ارزشهای انسانی و اخلاقی و همه انبیاء عظام (ع) و انسانهای پاک است. این اهانت برنامه‌ریزی شده در راستای پروژه اسلام‌هراسی و ارائه چهره غیرواقعی از اسلام رحمانی است.

 

انتشار چنین مطالب موهن و ارتکاب عمل غیرانسانی قران سوزی حاکی از ضعف منطق و برهان و فقر فکری آنان در مقابل مکتب قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) و عصبانیت گردانندگان و دشمنان از موج گرایش به اسلام و رحمه للعالمین است.

 

گردانندگان غربِ مادی و جدا افتاده از سر چشمه‌ی وحی و فروافتاده در گرداب بی‌هویتی و معنی‌گریزی، در برابر این موج بلند و فراخیزی بزرگ، از چاره‌گری بازمانده‌اند. تمام راه‌ها را آزموده و تمام دسیسه‌ها را به کار برده‌اند، تا مگر از بر دمیدن قرآن و نور وحی به جان و جهان و جاری شدن آیه‌های زندگی‌ساز و دگرگون آفرینِ آن به سینه‌ها و ذهن‌ها، جلوگیری کنند؛ اما هرچه بیشتر چنگ به چهره‌ی خورشید زده‌اند، بیشتر سوخته‌اند و بیشتر در تاریکی خودساخته، فرورفته‌اند، اکنون؛ زوزه‌کنان، به آخرین کُنام‌های خود فرورفته‌اند، تا به شعله‌های خشم و کینه‌ی خود در افکندن قرآن، آیه‌ها، جمله‌ها و کلمه‌های شعله‌ورسازِ آن، آن را از شعله‌ورسازی سینه‌ها و پرتو افشانی به زندگی‌های تاریک باز دارند، زهی خیال باطل.

 

ما  نیز همگام با همه دانشگاهیان عزیز، اين اقدامات زشت و بی‌شرمانه را به شدت محكوم می‌کنیم و به اين معاندان و جاهلان اعلان می‌کنیم كه نه کتاب آسمانی قرآن کریم و نه چهره پر فروغ پيامبر رحمت حضرت محمد بن عبدالله(ص) تجلی نورانيت، رحمت و مغفرت الهی، هرگز نابود شدنی نيست. آری اين حركات مذبوحانه، نشانه وحشتی است كه دشمنان اسلام از بيداری اسلامی و نفوذ فرهنگ اسلامی در سطح جهان دارد. از خداوند متعال برای همگان توفیق فهم صحیح سلوک اجتماعی، سیاسی و اخلاقی پیامبر اعظم (ص) و حرکت در مسیر نورانی آن حضرت را مسالت داریم.

کد خبر 970307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha