انحلال شورای شهر تیران درخواست شد

فرماندار تیران و کرون، انحلال شورای اسلامی شهر تیران را به دلیل تعیین نشدن اعضای هیات رئیسه، از استانداری اصفهان درخواست کرد.

«مجید حججی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به عدم تعیین هیات رئیسه برای سال چهارم شورا، اظهارداشت: اعضای شورای اسلامی شهر تیران باید بر طبق قانون تا 15 شهریورماه هیات رئیسه این نهاد را برای سال چهارم مشخص و به فرمانداری معرفی می‌کردند که این اقدام در زمان مقرر انجام نشد.

 

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تیران استعفا داده و در حال حاضر رای گیری برای انتخاب رئیس  2 به 2 شده و با توجه به تشکیل نشدن جلسه علنی شورای شهر و  همچنین تعیین نشدن هیات رئیسه، به همین دلیل درخواست انحال این شورا به استانداری داده شده که موضوع در شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی در استانداری مطرح و تعیین تکلیف خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: برسی استعفا نیز باید در جلسه شورا انجام شود که این موضوع نیز صورت نگرفته و وفقط عضو شورا با اعلام استعفا در نشست ها و جلسات حاضر نشده است.

 

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه تا انجام این فرآیند قانونی، شورای اسلامی این شهر تعطیل و بدون فعالیت خواهند بود، خاطرنشان‌کرد: شهردار تیران بر اساس مصوبه و برنامه بودجه سالانه شهرداری فعالیت خود را انجام می‌دهد و در مواقعی که نیاز به مصوبه شورای شهر باشد، آن اقدام تا تعیین تکلیف نهایی متوقف خواهد شد.

 

وی یادآورشد" در اجرای ماده ۱۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران، اعضای این نهاد مدنی باید از ابتدا تا 15 شهریورماه هر سال انتخابات داخلی بین اعضای شورای شهر برگزار و هیات رئیسه تعیین شود.

حججی با بیان اینکه این شهرستان دارای سه شهر و بیش از 40 روستا است، خاطرنشان کرد: بیش از 100 نفر عضو شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان هستند و هیات رئیسه شورای شهر و روستاها این منطقه به جز شهر تیران تاکنون انتخاب شده و شورای شهرستان نیز تشکیل شده است.

عبدالله امینی، حمید هاشمی، بهاره دولت یار، علی دادخواه و اصغر صالحی اعضای شورای شهر تیران هستند.

کد خبر 970458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha